پاسخ منفی 5 کشور به بازی تدارکاتی با ایران
تمرینات تیم ملی فوتبال برای دیدار با تایلند در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از روز 14 مهرماه آغاز خواهد شد. در همین رابطه پنج کشور از شرق آسیا به پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران برای انجام بازی تدارکاتی پاسخ منفی داده‌اند.
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که چند هفته‌ پیش به پرتغال بازگشت، روز سه‌شنبه یا چهارشنبه این هفته به تهران بر می‌گردد تا ضمن زیر نظر گرفتن مسابقات لیگ برتر، کارش را برای شروع تمرینات آغاز کند. طبق برنامه کی‌روش، قرار است تمرینات تیم ملی برای دیدار با تایلند در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از روز ۱۴ مهرماه آغاز شود.
فدراسیون فوتبال قصد داشت قبل از دیدار با تایلند یک دیدار تدارکاتی را با یکی از تیم‌های شرق آسیا برگزار کند ولی با پاسخ منفی چند کشور مواجه شد. چین، کره‌شمالی، هنگ‌کنگ، ویتنام و مالزی پنج کشوری بودند که فدراسیون فوتبال از آنها برای انجام یک بازی تدارکاتی دعوت کرد؛ ولی آنها با بیان اینکه خودشان در تاریخ مورد نظر برنامه‌های دیگری دارند، به دعوت ایران پاسخ منفی دادند. به نظر می‌رسد تیم ملی باید بدون انجام بازی تدارکاتی خودش را برای بازی با تایلند آماده کند. تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا با ۴ امتیاز صدرنشین است و کویت، لبنان و تایلند هم در رده‌های دوم تا چهارم جدول هستند.