ست‌کوویچ سرمربی تیم‌ملی والیبال نوجوانان شد

فدراسیون والیبال با «یوتسا ست کوویچ» مربی صربستانی برای سرمربیگری تیم‌ملی نوجوانان به توافق نهایی رسید و قرار شد این مربی طی ۱۰ روز آینده به تهران بازگردد تا رسما هدایت تیم‌ملی را بر عهده بگیرد. محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال، با تایید این خبر می‌گوید: «ست کوویچ ۲۲ بهمن ماه وارد ایران شد و ما دوشنبه با وی وارد مذاکره شدیم. خواسته‌هایمان را به طور شفاف و روشن بیان کردیم و او نیز با کمال میل تمامی آنها را پذیرفت. البته او در ابتدا قصد داشت تا ما را مجاب کند که با همان بازیکنان تیم‌ملی جوانان کار کند اما، وقتی که از برنامه‌های ما آگاه شد قبول کرد تا با شرایط مورد نظر فدراسیون در ایران فعالیت کند».

داورزنی ادامه می‌دهد: «هدف ما این است که در کنار پشتوانه‌سازی به مسائل قهرمانی تیم‌های مختلف ملی نیز توجه کنیم. این کار باید به موازات یکدیگر انجام شود».

رییس فدراسیون والیبال با بیان این که ست کوویچ می‌تواند به اجرایی شدن برنامه‌های بلند مدت فدراسیون کمک کند، می‌گوید: «چشم‌انداز برنامه‌های ما بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ و المپیک ۲۰۱۲ است. تا آن زمان باید به گونه‌ای کار کنیم که به مرور نیروهای جوان به تیم‌های ملی تزریق شوند. ما نمی‌توانیم به یک باره ترکیب تیم‌ملی بزرگسالان را تغییر دهیم. اما با این روش می‌توانیم تا چند سال آینده به هدف خود برسیم». دیدگاه‌های ست کوویچ به دیدگاه‌های ما نزدیک است. در تیم‌های ملی باید شایسته‌ترین‌ها حضور داشته باشند. در کانون‌هایی که در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند استعدادهای بسیار خوبی وجود دارند که امثال ست کوویچ می‌توانند در جهت کشف آنها به ما کمک کنند. به عنوان مثال محمد کاظم و موسوی عراقی از جمله بازیکنانی هستند که این مربی صربستانی آنها را به والیبال معرفی کرده است». داورزنی درباره عملکرد ست‌کوویچ می‌گوید: «ما نیز قبول داریم که ست کوویچ هم نقاط مثبت دارد و هم نقاط منفی، شاید معدل کارنامه وی ۲۰ نباشد. اما معتقدم او با نمره ناپلئونی هم قبول نشده است!»

محمدرضا داورزنی در پایان با اشاره به بحث رفتن ایوان بوگانیکف، مربی روسی تیم‌ملی نوجوانان می‌گوید: «ایوان تاکنون برای والیبال ما زحمات زیادی کشیده است. ولی باید قبول کنیم که او در سن ۷۰ سالگی دیگر نمی‌تواند مانند گذشته تحرک لازم را داشته باشد. به هر حال باید سعی کنیم تا خون تازه‌ای به تیم‌ملی نوجوانان و برنامه استعدادیابی خود وارد کنیم».