سه راه برای نجات

شاید الشباب باز هم با پرسپولیس به توافق برسد.

وضعیت مهرداد اولادی هنوز مشخص نیست و این بازیکن نمی‌تواند در هیچ تیمی بازی کند. اولادی در پایان مدت توافق دو باشگاه الشباب و پرسپولیس باید به امارات باز می‌گشت اما با توجه مشکل خروج از کشور نمی‌تواند راهی امارات شود. روزنامه البیان امارات گزارش مفصلی از آخرین وضعیت اولادی منتشر کرده است. طبق این گزارش اعضاء هیات‌مدیره باشگاه الشباب سه راه حل تازه را برای برطرف ساختن مشکل اولادی بررسی می‌کنند تا تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نمایند. این امکان وجود دارد که الشباب اجازه بدهد اولادی باز هم برای پرسپولیس بازی کند.

البیان در این گزارش آورده است: «طبق توافق دو باشگاه الشباب و پرسپولیس، اولادی می‌بایست از آغاز ژانویه به اردوی تیمش در دبی ملحق می‌شد اما با گذشت یک ماه هنوز این اتفاق نیافتاده و او در تهران است. مسوولان باشگاه امشب به همین دلیل با او تماس گرفتند. اولادی نیز تاکید کرد که هنوز به دلیل مشکل خدمت سربازی نمی‌تواند از کشور خارج شود. باشگاه الشباب بر همین اساس آخرین گزارش خود را به فدراسیون فوتبال امارات ارائه داده و از این فدراسیون خواسته که به صورت قانونی موضوع را پیگیری نمایند. فدراسیون فوتبال امارات مذاکرات را با فدراسیون فوتبال ایران دنبال می‌کند تا رضایتنامه و مجوز بازی اولادی در لیگ امارات صادر شود.»

با این حال طبق گزارش روزنامه البیان هنوز مسوولان باشگاه الشباب به نتیجه گیری نهایی در این خصوص نرسیده اند. اعضاء هیات‌مدیره‌این باشگاه قرار است شرایط را بررسی کنند و در جلسه‌ای ویژه یکی از راه‌های پیش روی را انتخاب نمایند.

البیان در این خصوص می‌نویسد: «سه راه پیش روی باشگاه قرار دارد و الشباب یکی از این سه راه را انتخاب خواهد کرد. روش اول این است که گروهی ویژه از باشگاه به‌ایران اعزام شوند تا با مسوولان نظام وظیفه در خصوص موضوع خدمت سربازی اولادی مذاکره کنند و با جلب نظر مسوولان، اولادی مدت باقیمانده از قراردادش را در الشباب بازی کند و پس از آن به کشورش بازگردد. گروهی بر این عقیده هستند که حضور این بازیکن اصلا در شرایط کنونی به سود الشباب نیست چون مبعلی و برنس تاگو عملکرد خوبی در این فصل داشته اند و اولادی هم دیگر نمی‌تواند در این شرایط به تیمش کمک کند، خصوصا در شرایطی که او در این فصل باید تیم المپیک ایران را همراهی کند و زیاد برای الشباب مفید نخواهد بود. برنامه دوم این است که باشگاه تا پایان مدت خدمت سربازی اولادی صبر کند و پس از آن این بازیکن به تیمش بازگردد.

سومین راه باقیمانده توافق مجدد با باشگاه پرسپولیس است. ممکن است الشباب که ۶ ماه اولادی را به پرسپولیس قرض داده بود یک نیم فصل دیگر هم با حضور او در لیگ ایران موافقت کند و اولادی در نیم فصل دوم هم برای تیمش بازی کند.»

البیان در پایان نوشته است: در جلسه هفته آینده هیات‌مدیره الشباب موضوع اولادی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم نهایی در خصوص آینده‌این مهاجم جوان اتخاذ خواهد شد.