سی بار قهرمانی رئال مادرید در لالیگا

رئال مادرید با پیروزی سه بر یک یکشنبه‌ شب خود بر تیم مایورکا، برای سی‌امین بار قهرمان جام‌‌باشگاه‌های برتر اسپانیا (لالیگا) شد تا به رکوردی بی‌سابقه در این زمینه دست یابد.

لالیگا که در میان مردم به دلیل حضور تاریخی فوتبالیست‌های برتر جهان به «لیگ ستارگان» نیز شهرت دارد، از سال ۱۹۲۹میلادی، ۷۸ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد. لالیگا که در شش سال اخیر، چهار بار به عنوان بهترین لیگ فوتبال جهان از سوی فدراسیون جهانی فوتبال شناخته شده است، هر ساله از شهریورماه آغاز و در خردادماه پایان می‌یابد.

رئال مادرید تاکنون در لالیگا ۳۰ بار قهرمان شده، ۱۷بار به مقام نایب قهرمانی رسیده و ۷ بار سوم شده است.

بارسلونا نیز که چشم امید بسیاری به جام داشت اما با وجود داشتن امتیاز مشابه رئال‌مادرید، سرانجام به دلیل داشتن یک پیروزی کمتر، از دستیابی به آن بازماند، تاکنون ۱۸بار قهرمان لالیگا شده، ۲۲ بار به مقام نایب قهرمانی رسیده و ۱۱بار سوم شده است.

پس از این دو تیم که جام لالیگا را متعلق به خود می‌دانند، تیم‌هایی مانند اتلتیکو مادرید با ۱۲قهرمانی، اتلتیک بیلبائو با ۸ قهرمانی و والنسیا با شش بار در تاریخ صاحب جام‌باشگاه‌های فوتبال اسپانیا شده‌اند.

مطبوعات اسپانیا، همگی، پیروزی رئال مادرید در لالیگا را در صفحات اول خود به چاپ رسانده و از آن به عنوان «یک پیروزی دشوار» نام برده‌اند.

رئال مادرید یکشنبه‌ شب در برابر ۸۰هزار هوادار خود در حالی که تیم مایورکا یک بر صفر جلو بود و تیم بارسلونا هم در خانه تیم فیمناستیک ۴بر صفر پیروز شده بود و به این صورت‌، جام باشگاه‌های اسپانیا را از آن خود داشت تا دقیقه ۶۸ نتوانست دروازه مایورکا را باز کند.

به این ترتیب، تیم رئال مادرید همچون دو ماه گذشته تا آخرین لحظه هواداران خود را مضطرب و وحشت زده نگه داشت تا سرانجام در دقیقه ۶۸با خروج بکهام که آخرین بازی خود را در لالیگا انجام داد و ورود ری‌یس، مادریدی‌ها سه گل وارد دروازه مایورکا کردند تا جشن قهرمانی خود را با شکوه تمام تا ساعاتی پس از نیمه شب ادامه دهند.

رئالی‌ها یکشنبه‌شب پس از حدود دو ساعت پایکوبی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با اتوبوسی سرگشاده به اتفاق عازم میدان سیبلس در مرکز شهر مادرید شدند تا مورد استقبال جمعیتی انبوه که طبق گزارش‌ها، شمار آنان ۶۰۰هزار تن بود، قرار گیرند.

«رائول»، کاپیتان رئال و بسیاری از کارشناسان ورزشی اسپانیا، پیروزی رئال مادرید را نتیجه اتحاد بازیکنان این تیم به سرپرستی «فابیو کاپلو»، سرمربی ایتالیایی تیم اعلام کرده‌اند.