رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، با تایید خبر بسته شدن حساب فدراسیون، این موضوع را به مسوولان پیشین مرتبط دانست. به گزارش مهر، امیرحسین آیت‌اللهی اظهار کرد: ما میراث دار فدراسیون گذشته هستیم و این مشکلی است که از گذشته به ما رسیده و اسناد و مدارک طلب‌هایی که شرکت‌ها و سازمان‌ها از فدراسیون پیشین در دست دارند، موجود است. وی افزود: یکی از این تخلفات به شرکتی برمی‌گردد که فدراسیون قبلی آن را به ثبت رسانده و از آنجا که این فدراسیون، سهامدار آن شرکت محسوب می‌شود؛ بنابراین پرداخت بدهی‌های آن شرکت، ما را دچار مشکل کرده است. البته این مشکل با کمک سازمان تربیت بدنی ظرف ۷، ۸ روز آینده حل خواهد شد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با انتقاد از رویه فدراسیون گذشته افزود: عدم ثبات مالی در فدراسیون قبلی باعث شده که گره کوری در کار ما ایجاد شود که البته باید این را بگویم با وجود اینکه سه ماه است حساب فدراسیون مسدود شده با این حال کارهای ما زمین نمانده و تمامی ‌اردوهای خود را برگزار می‌کنیم و اعزام‌ها هم صورت می‌گیرد.

آیت اللهی اظهار کرد: این فدراسیون در ۲۶ سال گذشته مشکلات بسیاری داشته که برطرف کردن این مشکلات زمان می‌برد و در این راه مسوولان سازمان تربیت بدنی همواره کمک کرده‌‌اند و من مطمئنم که هیچ مشکلی در ادامه باعث ادامه فعالیت‌های ما نخواهد شد.