وزارت ورزش و جوانان در فاز اجرایی

علی سعیدلو معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه از ابتدا مخالف تشکیل وزارت ورزش و جوانان بوده است از اجرایی شدن مراحل تشکیل این وزارتخانه خبر داد. وی در حاشیه سفر هیات دولت به لرستان در مورد روند تشکیل وزارت ورزش و جوانان و ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی، اظهار داشت: این موضوع طبق شرایط قانونی دارد مراحل کار اجرایی خود را طی می‌کند. وی با یادآوری اینکه من از ابتدا مخالف تشکیل وزارت ورزش و جوانان بودم، ادامه داد: دلیل مخالفت من این بود که چیزی را نمی‌دیدم که درست باشد و تشکیل این وزارتخانه را به صلاح ورزش کشور نمی‌دانستم. در مجموع چون شرایط تشکیل این وزارتخانه را نوشته و در مجلس تصویب کرده‌اند مراحل آن در حال اجرایی شدن است.

بنابر این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌روز دوازدهم دی‌ماه سال‌جاری طرح تاسیس ورزش و جوانان را به تصویب رساندند و از رییس‌جمهور خواستند تا سرپرست این وزارتخانه را معرفی کند، اما با وجود گذشت نزدیک به دوماه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

کلیات طرح ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی‌با ۱۴۱ رای موافق، ۴۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر به تصویب رسیده است.

براین اساس وزارتخانه ورزش و جوانان به مجموع وزارتخانه‌های کشور اضافه می‌شود و از تاریخ تصویب این قانون سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان با اعتبارات، نیروی انسانی و امکانات ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شوند.