چشم امید ایرانی‌ها به سپاهان و ذوب‌آهن

گروه ورزش- پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال در آستانه‌ آغاز فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به تیم‌های مدعی حاضر در این رقابت‌ها نگاهی مختصر انداخته است. در این گزارش که به ۱۰ تیم مدعی قهرمانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا پرداخته آمده است: سال فوتبالی در آسیا از همان ابتدا با رقابت‌های حساسی آغاز شد.

چرا که در ماه ژانویه جام ملت‌های آسیا به میزبانی قطر برگزار شد و اکنون پای باشگاه‌های آسیایی به میان آمده است. از سه شنبه فصل ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان آسیا از راه می رسد.

در نهمین سال برگزاری معتبرترین رقابت‌های باشگاهی آسیا که از سال ۲۰۰۳ جان گرفته است ۳۲ باشگاه برجسته از ۱۰ کشور آسیایی در این رقابت‌ها حضور دارند. در میان این تیم‌ها ۴ قهرمان پیشین رقابت‌ها و ۵ شرکت کننده جدید دیده می‌شوند.

در این گزارش به نمایندگان ایرانی حاضر در این رقابت‌ها اشاره شده و آمده است: پرسپولیس و استقلال قدرت‌های سنتی فوتبال ایران به شمار می‌آیند که در رقابت‌های آسیایی پیش از جان گرفتن لیگ قهرمانان آسیا عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند. با این حال در رقابت‌های سال جاری امید هواداران ایرانی بیش از همه به سپاهان و ذوب‌آهن، فینالیست‌های سابق این رقابت‌ها دوخته شده است؛ چرا که این دو تیم در حال حاضر در آمادگی خوب خود به سر می‌برند. سپاهان در سال ۲۰۰۷ نایب قهرمان این رقابت‌ها شد. ذوب‌آهن هم در دیدار پایانی سال گذشته برابر سئونگنام به شکست سه بر یک تن داد.

در این گزارش همچنین به تیم‌هایی از کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و ازبکستان اشاره شده است.