دور رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، با پیروزی 1-3 اینتر مقابل بارسلونا آغاز شد.

این دیدار سه‌شنبه شب و در حالی آغاز شد که آبی اناری پوشان، پس از سفری طولانی و خسته‌کننده و با طی مسافتی ۹۰۰ کیلومتری خود را به میلان رسانده بودند و با خستگی ناشی از سفر روانه دیدار ورزشگاه سن سیرو شدند.
با این وجود اولین گل این دیدار، توسط شاگردان پپ گواردیولا از راه رسید و پدرو رودریگس در دقیقه 19 بازی، اولین گل بازی را به ثمر رساند. بازی کاملا متعادل دنبال می‌شد و ده دقیقه بعد، در دقیقه 29 بود که اسنایدر گل تساوی بخش اینتر را به ثمر رساند. نیمه اول با تساوی دو تیم به پایان رسید و در دقیقه 49 بازی بود که مایکون، گل دوم تیم میزبان را به ثمر رساند. گل دقیقه 60 دیه گو میلیتو نیز آب سردی بر پیکره گواردیولا و شاگردانش بود؛ هرچند که این گل به نظر گلی مردود می‌رسید، ولی داور بازی آن را صحیح اعلام کرد.
تلاش‌های بازیکنان تیم کاتالان در دیدار سه‌شنبه شب ورزشگاه سن سیرو بی‌نتیجه ماند و شاگردان گواردیولا نتوانستند در ۳۰ دقیقه پایانی این بازی گل دیگری را به ثمر برسانند و قهرمان فصل قبل رقابت‌های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، در نهایت در سن سیرو و با نتیجه ۱-۳ مقابل قهرمان فصل قبل ایتالیا زانو زد.
پس از به صدا درآمدن سوت پایانی این دیدار، تعدادی از بازیکنان بارسا برای اعتراض به برخی از تصمیمات داوری، داور پرتغالی را احاطه کرده بودند و به او گلایه می‌کردند. در نهایت بازیکنان بارسلونا نیز در پی بازیکنان اینتر از زمین مسابقه خارج شدند و شاگردان گواردیولا تسلیم قدرت تاکتیکی نرآتزوری شدند. تیم مورینیو از نظر تاکتیکی، تیم برتر میدان بود و شاگردان گواردیولا نتوانستند نمایشی مشابه با نمایش‌های قبلی‌شان در رقابت‌های اروپایی را به نمایش بگذارند.
در پایان این دیدار، روزنامه مارکا نیز با آنالیز کوتاهی از شرایط بازی این دیدار نوشت: «اینتر، بارسا را از رسیدن به برنابئو دور کرد.»
در این گزارش می‌خوانیم: بارسلونا در حالی می‌بایست در ورزشگاه نوکمپ نمایشی خیره‌کننده را به اجرا بگذارد که نتوانست در دیدار رفت مقابل اینتر به نتیجه قابل قبولی دست یافته و از سد تیم مورینیو عبور کند. نرآتزوری از نظر تاکتیکی به مراتب برتر از آبی اناری پوشان بودند و به سرعت در مقابل گل ابتدایی پدرو واکنش نشان داده و به لطف گل‌های اسنایدر،مایکون و دیه گو میلیتو توانستند به برتری دست یابند؛ هرچند که گل آخر نرآتزوری گلی مردود به نظر می‌رسید. علاوه بر نتیجه بازی، عملکرد کاتالانیایی‌ها در این دیدار، چندان قابل قبول نبود.
گواردیولا: اینتر بهتر بود
پپ گواردیولا، مربی بارسلونا در صحبت‌هایی در پایان دیدار دیشب سن سیرو به این نکته اشاره کرد که اینتر تیم برتر زمین مسابقه بود. پپ در کنفرانس خبری پایان بازی گفت: «ما شما را در دور برگشت می‌بینیم. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم. مهاجمان اینتر بسیار سرعتی و تند و تیز بودند. آنها با استیل منحصر به فرد خودشان فوتبال بازی کردند و ما به سان سایر دیدارهایمان موثر و کارآ نبودیم. سرعت بازی واقعا بالا بود و ما سعی می‌کردیم که از جناحین یا از مرکز زمین به دروازه حریف نزدیک شویم، ولی تیم حریف کار را برای ما بسیار سخت کرده بود.»
گواردیولا در ادامه صحبت‌هایش در مورد عملکرد تیم داوری گفت: «دوست ندارم که در مورد داوران صحبتی بکنم ولی نباید توقع چیز دیگری داشته باشیم. باید ببینیم که آیا در دیدار برگشت می‌توانیم قبراق‌تر بوده و نسبت به این نتیجه واکنش نشان دهیم؟ می‌بایست تهاجمی ‌بازی کنیم.»
در یکی از صحنه‌هایی که گواردیولا مشغول اعتراض به یکی از تصمیمات داوری بوده، مورینیو از محوطه تکنیکی خودش، به سمت مربی بارسلونا حرکت کرده و با دست به بازوی گواردیولا زده است. گواردیولا در رابطه با این موضوع به این نکته اشاره کرد که بازی پرفشاری بوده و در این باره گفت:« مدت‌ها است که مورینیو را می‌شناسم و نمی‌خواهم حتی برای ثانیه‌ای ، در فکر این ماجرا رفته یا ناراحت شوم. او مربی خوبی است. ما تیم بزرگی هستیم و الگوی بسیاری از بچه‌ها هستیم. اصلا نمی‌خواهم تمرکزمان را در این راستا از دست بدهم.»
او در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به اینکه تیمش توپ‌های زیادی را از دست داد گفت: «تیم من نمی‌دانست چطور باید زمان بازی را مدیریت کند یا کنترل توپ را برای به ثمر رساندن دومین گل در دست بگیرد. ما در کنترل توپ اصلا خوب نبودیم و بازیکنان توپ‌های ساده ای را مقابل تیمی ‌بزرگ از دست می‌دادند که می‌دانستیم که از آنها نهایت بهره را می‌برند. باید به اینتر تبریک گفت.»
مورینیو: داوری چلسی- بارسا را فراموش کردید؟
اما صحبت‌های ژوزه مورینیو در کنفرانس خبری، پیغام‌های متعددی داشت. مورینیو معتقد است که بازیکنان بارسا اکنون فقط قضاوت الوگاریو بنکرنکا، داور پرتغالی را مقصر شکست‌شان می‌دانند. مورینیو به خوبی می‌داند که تیمش در دیدار برگشت کار بسیار سختی را پیش‌رو دارد؛ هر چند که نتیجه دیدار رفت، کار نرآتزوری را تا حدودی آسان کرده است.
مورینیو در صحبت‌هایش در پایان مسابقه گفت: «ما چندان نزدیک فینال نشده‌ایم، چون بارسلونا در خانه «بیشتر از یک تیم است» و کار سختی خواهیم داشت. راستش را بخواهید من خیلی راضی نیستم؛ آن هم به خاطر گل پدرو است. ما اشتباه کردیم ولی می‌خواهم چیزی در مورد بازیکنان بارسا بگویم؛ آنها زمانی که می‌بازند هم می‌بایست قهرمان باشند.»
مربی پرتغالی اینتر ادامه داد: «آنها باید بگویند که اینتر قوی‌تر بود و همین و بس. باید به جای آنکه درتونل به داور مسابقه حمله ور شوند، این را بپذیرند. به نظر می‌رسد که آنها تام هنینگ اوربو، داور سال گذشته بازی بارسا- چلسی را فراموش کرده‌اند. مثل اینکه آنها حافظه خوبی ندارند.»