افشین قطبی گفت: معتقدم برای به وجود آمدن شرایط خوب، تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ دیدار دوستانه برگزار کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت‌: باید با تیم‌های بزرگ دیدار دوستانه برگزار کنیم؛ متاسفانه در فوتبال ایران این طور است که همه روی نتیجه زوم می‌کنند؛ در حالی که من می‌خواهم این تمرکز به روش بازی تغییر کند. باید به بازیکنان فرصت دهیم تا در بازی‌های بزرگ، توانایی‌های خود را نشان دهند. بازیکنان ایران این طور هستند که در بازی‌های سطح بالا می‌توانند انگیزه‌ خود را بهتر نشان دهند.

وی درباره‌ بازی‌های لیگ برتر در هفته‌ نخست گفت: پس از تماشای بازی‌ها هادی نوروزی، مجتبی زارعی و حسن اشجاری را به تیم اضافه کردیم. برای این که به تیم امید هم کمکی کرده باشیم، اجازه دادیم احسان حاج صفی هم به همراه این تیم به اوکراین برود.

متاسفانه خیلی دیر به ما اعلام کردند که خلعتبری برای دادن تست پزشکی به اروپا رفته است. من معتقدم که هیچ بازیکن ملی نباید در باشگاهی تست بدهد و باید از بازی‌های ملی برای نشان دادن توانایی‌های خود استفاده کند.

این موضوعی است که من به آن اعتقاد دارم. بازیکنان فوتبال ایران این مزیت را دارند که در بهترین‌ لیگ های دنیا بازی کنند و ما هم نمی‌خواهیم از حضور آنها در این لیگ‌ها جلوگیری کنیم؛ اما باید بدانیم که تیم ملی شخصیت دارد.

قطبی درباره‌ بازی روز چهارشنبه‌ تیم ملی برابر بوسنی گفت: بازی بسیار سختی خواهد بود و می‌تواند آزمایش بسیار خوبی برای بازیکنان باشد. ما با تمام توان در این دیدار حاضر می‌شویم.

همان طور که گفتم باید برای رویارویی با تیم‌های بزرگ شجاع باشیم. این بازی می‌تواند فشار خوبی را به تیم ملی وارد کند و آن زمان است که ما می‌توانیم انتظار یک بازی خوب از تیم ملی داشته باشیم.