رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال گفت: در فصل جدید داوران با عوامل تنش‌زای حاضر روی نیمکت مماشات نخواهند کرد.

مسعود عنایت با اشاره به تنش‌هایی که در برخی بازی‌های فصل گذشته از روی نیمکت به داخل زمین منتقل شد، گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با حضور داوران و کمک داوران برگزار شد، تمامی حاضران تاکید کردند که امسال با عوامل تنش‌زای حاضر روی نیمکت مماشات نخواهند کرد و اگر فرد یا افرادی بخواهند از روی نیمکت در مساله داوری دخالت کنند یا از روی نیمکت تنش را به تماشاگران انتقال دهند و با بالا و پایین پریدن هواداران را تحریک کنند بدون کوچکترین تذکری اخراج می‌شوند.

وی افزود: من از همین جا هشدار می‌دهم و تمامی اعضای یک تیم شامل سرمربی، مربی، سرپرست و بازیکنان بدانند که داوران ما سخت‌گیری فراوانی امسال به خرج خواهند داد. داوران چهارم زمانی که مربیان مسائل تاکتیکی را به بازیکنان گوشزد می‌کنند، کاری به آنها ندارند، اما اگر کوچکترین موردی از دخالت در امر داور دیده شود، قطعا بدون اغماض با برخورد داوران روبه‌رو می‌شوند.

عنایت درباره تمهیدات کمیته‌ داوران برای قضاوت داوران در لیگ نهم گفت: در سابق کلاس‌های توجیهی داوران سه روزه برگزار می‌شد که دو روز آ‌ن به مباحث داوری و یک روز آن به تست از داوران مربوط می‌شد، اما امسال این کلاس توجیهی پنج روزه بود و در این مدت مباحث کامل داوری و تست‌های هفت‌گانه در مرکز تحقیقات علوم پزشکی دانشگاه تهران انجام گرفت.

عنایت در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوارید که مشکلات سال گذشته تکرار نشود، گفت: فصل قبل هم قضاوت‌ها به مراتب از فصل گذشته بهتر بود، در گذشته قضاوت بازی‌هایی که یک طرف آن استقلال یا پرسپولیس حضور داشتند محدود به چهار یا پنج داور می‌شد، اما فصل گذشته ما این سنت را از بین بردیم. امسال هم با استفاده از داوران شایسته سعی در به حداقل رساندن اشتباهات سهوی داوران داریم.

عنایت در پاسخ به این سوال که آیا دستمزد داوران در فصل جدید افزایشی خواهد داشت یا خیر، گفت: خیلی وقت پیش جدولی را تقدیم رییس، دبیر و هیات رییسه فدراسیون فوتبال کردیم که در آن دستمزد داوران تمامی رده‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در دو بخش بانوان و آقایان افزایش پیدا کند که امیدواریم تا شروع لیگ این افزایش دستمزد صورت گیرد.

عنایت در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بدهی به داوران پرداخت شد یا خیر، گفت: داوران لیگ برتری طلبی ندارند، اما در لیگ‌های دیگر هنوز حقوق‌ها به روز نشده و امیدواریم تا پیش از شروع لیگ‌ها این پرداخت‌ها به روز شوند.