مایک هسلام، مدیر اجرایی فدراسیون جهانی دراگون بت درباره ارزیابی خود از برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری دراگون بت در ایران گفت: شاگردان حاضر در این دوره از کلاس‌ها از نظر اطلاعات عملی و مبانی اولیه دراگون بت در سطح بسیار عالی بودند که این مساله باعث رضایت ما شد. بر این اساس وظیفه ما این بود که ضمن دادن اطلاعات تخصصی به آنها در سطح ملی و بین‌المللی نیز برای آنها مطالبی را ارائه کنیم.

ما در این کلاس‌ها آموزش دادیم که چگونه به شاگردان مبتدی رفتاری مناسب و آموزش‌های بسیار تخصصی داده شود.

هسلام که در روز برپایی مسابقات کاپ ۲ دراگون بت بانوان در استادیوم آزادی حضور داشت در رابطه با این مسابقات گفت: برگزاری این دوره از مسابقات بسیار خوب بود. ورزشکاران تکنیک و اصول اولیه را کاملا رعایت می‌کردند با این وضعیت این برگزارکنندگان می‌توانند با آموزشی کوتاه مسابقات را در سطح بین‌المللی برگزار کنند.

به نظر من با برپایی کلاس‌های مربیگری آگاهی تخصصی مربیان را برای ارتقای تکنیک ورزشکاران افزایش خواهیم داد. وی بعد از اتمام مسابقات در خصوص عملکرد دراگون بت در ایران اظهار داشت: به عقیده من عملکرد این کمیته بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. در این مدت کوتاه که این رشته در ایران راه‌اندازی شده، توانسته است توانمندی بالقوه‌ای در کشور به وجود آورد. برگزاری این مسابقه در شرایطی که مشاهده کردیم نشان از توانمندی بالای دراگون‌بت ایران می‌دهد.

برپایی این کلاس‌ها نیز از فعالیت‌های خوب دراگون بت فدراسیون قایقرانی است و آموزش‌های رسمی که توسط مدرسان این کمیته داده شده به موفقیت این کلاس‌ها کمک بسیاری کرد. ضمنا از ۴۶ نفر شرکت‌کننده در این دوره از کلاس‌های داوری ۱۳ نفر مدرک بین‌المللی گرفتند و بقیه نیز مدرک ملی دریافت کردند.

اسامی اخذکنندگان مدرک داوری بین‌المللی به شرح زیر می‌باشد: ریحانه کامیابی، لیلا عطایی، پریناز دشتبان، نسیم شمیزی، پریسا عبدالعظیمی، نازی آهنگر پرتوی، عباس محمدعلی، ساسان شجاعی، ناصر طالبی، محسن جزبراتی، محسن صادق‌زاده، سعید یوسفی، مهدی چیتساز. در کلاس مربیگری نیز ۴۲ نفر مدرک درجه ۳ (ملی) دراگون بت دریافت کردند.