نمی‌خواهم فوتبال افت کند

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هنوز نامه غلامرضا بهروان رییس پیشین سازمان لیگ به دستش نرسیده است، از احتمال رییس شدن مهدی تاج تعجب نکرد و گفت: من تا اردیبهشت ماه مجوز فعالیت دارم ولی معلوم نیست کدام اردیبهشت! به گزارش خبرگزاری مهر، علی کفاشیان با بیان اینکه کناره‌گیری غلامرضا بهروان از ریاست سازمان لیگ احترام به قانون بود، اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم مجوز فعالیت ایشان را بگیریم یا در بخش‌هایی که حضور افراد بازنشسته مشکلی ندارد، از ایشان استفاده کنیم.

وی درباره اینکه چرا افراد دیگر بازنشسته از جمله خودش مشکلی برای فعالیت ندارد، تاکید کرد: من برای فعالیت در فدراسیون فوتبال مجوز دارم و این مجوز تا اردیبهشت ماه است. البته معلوم نیست کدام اردیبهشت!

کفاشیان که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، با اصرار بهرام شفیع مجری این برنامه مبنی بر بازنشسته بودن مواجه شد. رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به این صحبت‌های شفیع به کنایه یادآور شد: خود شما بازنشسته صدا و سیما هستید، چطور در فدراسیون هاکی فعالیت می‌کنید؟! شفیع که انتظار این پاسخ را نداشت به کفاشیان گفت که برنامه ورزش و مردم خانه من است! رییس فدراسیون فوتبال همچنین با اعلام بی‌خبری از نامه غلامرضا بهروان برای کناره گیری از سازمان لیگ تصریح کرد: من از این نامه خبر ندارم ولی به هر حال استعفا و انصراف یکی است. فعلا این شرایط هست تا مجمع برگزار شود. «گفته می‌شود تاج به شما پیشنهاد و سفارش شده است و به همین خاطر به جای غلامرضا بهروان انتخاب شده است». کفاشیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این خصوص گفت: اگر هم تاج را به من پیشنهاد کرده‌اند، دستشان درد نکند چون آدم خوبی را به ما معرفی کرده‌اند!

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاج را با وجود نارضایتی از او به خاطر لابی کردن علیه شما در سال‌های گذشته انتخاب کرده‌اید، تصریح کرد: من یادم نمی‌آید که گفته باشم نایب رییس علیه رییس لابی می‌کند. می‌توانم شهادت بدهم نایب رییس علیه من لابی نکردند. ضمن اینکه من نگفتم کدام نایب رییس چون فدراسیون سه نایب رییس دارد!

کفاشیان درباره احتمال انتخاب تاج به عنوان رییس فدراسیون هم تاکید کرد: چه اشکالی دارد تاج رییس فدراسیون شود؟ کاری که در ژاپن می‌شود این است که هر شخصی می‌خواهد رییس فدراسیون شود یک مدت در پست نایب رییس فعالیت می‌کند. قطعا آنهایی که در فوتبال واردتر هستند می‌توانند رای بیاورند.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه معلوم نیست تا سه، چهار سال دیگر در فدراسیون باشد، یادآور شد: ما یک مجمع زودهنگام داریم. در مجمع آتی که تشکیل می‌شود این فضا را در اختیار کسانی که می‌توانند بهتر از ما کار کنند قرار می‌دهم تا سکان هدایت فوتبال را در دست بگیرد. کفاشیان در پاسخ به سوال دیگری که چرا اینقدر خسته و بی‌انگیزه شده است، گفت: فوتبال نیاز به حمایت همه‌جانبه مسوولان از رسانه ها تا وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها دارد. بودجه ما بسیار کم است و هزینه‌ها سه، چهار برابر شده است. از سوی دیگر وقتی حمایتی نمی‌بینم احساس می‌کنم حضور من در این مقطع باعث این عدم حمایت شده است. وی ادامه داد: راضی نیستم به خاطر بودن من فوتبال افت کند. از سوی دیگر یکباره رفتن من هم درست نیست. به همین خاطر در مجمع بعدی این مسائل را مطرح می‌کنیم تا ببینیم چه پیش می‌آید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره گم شدن رای کی‌روش در فیفا افزود: رای گیری انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان مخفیانه است و شاید کی‌روش رای خود را در صندوق انداخته و این صندوق گم شده است! در هر صورت من در جریان این موضوع نیستم و نمی‌دانم چطور این آرا گم شده است.