اصغر فرهادی به کمک کشتی دنیا بیاید

کارگروه کمیته ملی المپیک برای مخالفت با حذف کشتی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در غیاب حمید سجادی برگزار شد. به گزارش ایسنا، کمیته ملی المپیک در راستای حمایت از کشتی و جلوگیری از حذف این رشته از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ اقدام به تشکیل کارگروهی کرد تا درباره چگونگی ادامه حضور این رشته در این بازی‌ها تصمیم‌گیری و راهکارهایی پیشنهاد شود. بر این اساس نخستین نشست این گروه صبح پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این نشست حمید سجادی، رییس مرکز توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان غیبت داشت. حجت‌الله خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی نیز با ۴۵ دقیقه تاخیر وارد جلسه شد.

در این جلسه علیرضا دبیر گفت برای جلوگیری از حذف کشتی از المپیک، باید فضای سنگین رسانه‌ای به راه انداخت و از قدرت و لابی کشورهای غیرمتعهد استفاده کرد. او حتی می‌گوید اصغر فرهادی با چهره جهانی‌اش می‌تواند از حذف کشتی از المپیک جلوگیری کند. قهرمان سابق کشتی ایران درباره نشست کارگروه مخالفت با حذف کشتی از بازی‌های المپیک اظهار کرد: متاسفانه با این گونه اتفاقات به یاد ما می‌افتند و من هم می‌آیم و در جلسات شرکت می‌کنم. این قضیه مانند قضیه مادر و نامادری می‌ماند. چند سال قبل هم این موضوع مطرح شد و مسابقه‌های کشتی را از ۱۰ به ۷ وزن رساندند. این موضوع را باید در دو بعد بررسی کرد: اول اینکه فضای سنگین رسانه‌ای در داخل و خارج کشور به راه انداخت و دوم از قدرت و لابی کشورهای غیرمتعهد استفاده کرد. ما اجلاس سران غیرمتعهدها را برگزار کردیم؛ ولی برای ورزش هیچ لابی صورت نگرفت. باید از این نشست‌ها بهره خوبی می‌بردیم. اگر خوب لابی شود، می‌توان جلوی این تصمیم را گرفت.

دبیر ادامه داد: باید با کشورهای اثرگذار در IOC، فیلا و کشورهای صاحب حق رای در IOC لابی کنیم، در فضای مجازی فعال باشیم. اگر مردم به یک مسوول فشار وارد کنند، قطعا اثرگذار است. هرچیزی باید برای خودش هویت داشته باشد. به عنوان مثال ما در شورای شهر خانه افراد معروف را به عنوان هویت شهر تهران خریداری کردیم. کشتی هم هویت کمیته ملی المپیک است. باید روی آن تکیه شود. کشتی یادگاری المپیک است. اصغر فرهادی یک چهره جهانی است و می‌تواند وارد عمل شود. حتما لازم نیست چهره‌های سیاسی بیایند. گاهی چهره‌های فرهنگی تاثیرگذارتر هستند. به نظر من این کارگروه هم باید تخصصی‌تر برگزار شود و برای لابی تقسیم‌ کار کنیم.