غلام پیروانی*

به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد مربی خارجی به تیم امید اضافه شود، تیم امید سوپرمارکت مربیان خارجی نیست، تنها اگر یک مربی بدنساز سطح بالا و شش‌دانگ که بتوانیم از او کار یاد بگیریم پیدا کنیم از وجودش استفاده خواهیم کرد، به همین دلیل همراه با برادرم امیرحسین در اینترنت به دنبال سوابق بدنسازهای خارجی هستیم تا بتوانیم از وجود آن‌ها استفاده کنیم. البته اگر یک مربی سطح بالا همچون روته مولر بتواند به ما کمک کند از او استفاده می‌کنیم اما در غیر این صورت به هیچ عنوان کاری به مربی خارجی نداریم، چرا که من به توانایی مربیان ایرانی بیشتر اعتماد دارم، در این باره با تاج مسوول کمیته‌ تیم‌های ملی نیز صحبت کردم و هماهنگی کامل وجود دارد.

با تیم علی دوستی رابطه‌ نزدیکی دارم و تمامی اطلاعات درباره بازیکنان تیم نوجوانان که در مسابقات آسیایی قهرمان شدند و همچنین اطلاعات درباره ویژگی‌های فردی و تکنیکی، نقاط ضعف و قوت و همچنین شرایط فیزیکی آن‌ها را در اختیار دارم و به احتمال زیاد در اوایل اسفندماه با اضافه شدن ۱۵ بازیکن دیگر از تیم‌های باشگاهی، نخستین اردوی مقطعی تیم امید برگزار می‌شود. در هر صورت باید این اردوها را در زمان‌هایی برگزار کنیم که تیم‌های لیگ برتر و همچنین تیم ملی ایران تحت فشار قرار نگیرند و باشگاه‌ها بتوانند آزادانه بازیکنان خود را در اختیار تیم امید بگذارند. باید همه‌ دست‌اندرکاران و مربیان فوتبال ایران دست به دست یکدیگر دهند تا بتوانیم تیم امید را راهی المپیک کنیم، ایران از رقابت‌های مونترال کانادا تاکنون نتوانسته است به المپیک برود. بی‌تردید من در جایگاه سختی قرار گرفتم که امیدوارم با کمک تمامی فوتبالی‌ها و مردم ایران، تیم ایران را راهی المپیک ۲۰۱۲ لندن کنیم.

ببینید تاکنون چند مربی خارجی به ایران آمدند و با شکست بازگشتند، اکنون امیدوارم به عنوان نماینده‌ مربیان ایرانی موفق شوم. هر مربی ایرانی که بتواند برای فوتبال ایران موفقیت کسب کند، در واقع برای تمامی مربیان ایرانی این افتخار را به دست آورده و به همین دلیل زمانی هم که علی دوستی موفق شد، من بسیار خوشحال شدم. من به افشین گفتم درخصوص مسائل پرسپولیس تنها صداقتش را حفظ کند و هیچ‌گاه آن را کنار نگذارد، بی‌تردید عمر سرمربی‌گری پرسپولیس و حتی عمر سرمربیگری علی دایی در تیم ملی یا من در تیم امید بسیار کوتاه است، بنابراین تمامی ما باید تنها صداقت خود را حفظ کنیم و با راستی و درستی رضایت خدا را به دست آوریم.

*سرمربی تیم ملی امید