نیلوفر کنگرانی

شیرینی موفقیت‌های تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی ۲۰۰۸ برزیل خیلی زود در حال تلخ شدن است.

در حالی که همیشه اختلافات و حواشی بعد از باخت و عدم موفقیت یک تیم به وجود می‌آید این بار تیم ملی فوتسال پس از گذراندن روزهایی خوب و پرافتخار در حال از هم پاشیده‌شدن است.عباس ترابیان، رییس کمیته ملی فوتسال که پیش از این نیز سابقه حاشیه‌سازی داشته با حرف‌ها و تصمیماتش در این روزها حسابی آرامش تیم ملی فوتسال را بر هم زده است.

صحبت‌های ترابیان در این مورد که سهم «ژوراندیرو» در موفقیت تیم ملی بسیار زیاد است و همچنین گلایه او از جلسه شمس با تاج بدون اطلاع او و غیره مسائلی است که باعث اختلاف شده است.این که در چنین مقطعی سهم‌بندی کردن موفقیت تیم ملی و اختصاص دادن سهم بیشتر و کمتر به افراد مختلف چه لزومی دارد را باید از آقای مدیر سوال کرد. تیمی که به همراه حسین شمس با همه کمبودها که جزء جدایی‌ناپذیر ورزش حرفه‌ای ما است به برزیل رفته و در مقابل غول‌های فوتسال جهانی قدرت‌نمایی کرده، آیا به جای خسته نباشید و تشویق به حرف‌های اینچنینی نیاز دارد؟ آقای ترابیان که در برزیل به بازیکنان وعده داده بود در صورت صعود تیم ملی تمام پاداش‌ها و حق و حقوق آنها را از سازمان تربیت بدنی می‌گیرد، نه تنها به وعده‌اش عمل نکرده بلکه زخم زبان را پیشکش قهرمانان ملی کرد. او در این میان به دنبال چه چیز است؟ هر چه بیشتر مطرح کردن خودش و برجسته کردن نقشش در این موفقیت؟ پایش را روی شانه‌ مربیان و بازیکنان تیم ملی گذاشتن و بالا رفتن؟

آقای ترابیان که احساساتی بودن شمس را به عنوان یکی از نقاط ضعف او مطرح می‌کند، غافل است که همین احساسات تنها دلیل موفقیت تیم ملی در جام جهانی بود. اگر احساسات را کنار بگذاریم، تیم ما بر اساس کدام عقل و منطق و کار مدیریتی می‌توانست مقابل تیم‌هایی چون ایتالیا، اسپانیا، چک و ... قد علم کند. اگر احساسات حسین شمس و انتقال آن احساسات به بازیکنان و شوری که در آنها به وجود می‌آمد نبود، آیا ترابیان می‌توانست سرش را بالا بگیرد و از پتانسیل‌ها و افتخارآفرینی‌های تیم ملی بگوید؟

شاید در این دعوا، عباس ترابیان در نهایت برنده شود و بتواند حرفش را به کرسی بنشاند، اما او چه عایدی خواهد داشت؟ کدام مربی حاضر می‌شود به تیم ملی بیاید و زیردست عباس ترابیان کار کند؟ مدیری که با بهترین و پرافتخارترین سرمربی‌اش این گونه برخورد می‌کند، با بقیه چه کار خواهد کرد؟ این سوالی است که از این پس بقیه کاندیداهای تیم ملی از خود خواهند پرسید و مسلما پاسخ آنها به نفع ترابیان و تیم ملی نخواهد بود.