ردپای شیوخ عرب در تیم‌های مشهور فوتبال اروپایی

همانطور که همه فوتبال دوستان می‌دانند امروزه فوتبال به یک صنعت اقتصادی تبدیل شده و به عنوان نمونه کشور قطر با داشتن ساخت تنها ۱۱۴۳۷متر مربع که یک صدم درصد مساحت کل اروپا است چند رییس باشگاه مطرح اروپا را به خود می‌بیند. به همین منظور قصد داریم مروری اجمالی بر روسای عرب مشهورترین تیم‌های فوتبال قاره اروپا داشته باشیم. به گزارش فوتبال آنلاین: ناصر آل خلیفه ۳۹ ساله و قطری با رقم ۵۰ میلیون یورو باشگاه اول شهر پاریس یعنی پاری سن ژرمن را خریداری کرده و درفصل پیش در رتبه چهارم لوشامپیانه ایستاد و نتایج ضعیفی را در رقابت‌های لیگ اروپا در این فصل نیز کسب کرد. این درحالی بود که باشگاه پاری سن ژرمن در پنجره انتقالات تابستانی، جرمی‌منز، دیه گو لوگانو، سالواتاروه سیریو، کوین گامیرو و خاویر پاستوره را خریداری کرد و همچنین لئوناردو را به عنوان مدیرفنی کرد.

۱.ناصر آل خلیفه قطری با صرف هزینه هنگفت کارلو آنچلوتی را نیز به عنوان سرمربی جدید این باشگاه منصوب کرد و حتی قصد خرید پاتو را نیز دارد. نکته جالب اینکه ناصر آل خلیفه برگزار کننده مسابقات بزرگ تنیس جهان مانند گراند اسلیم‌هاودیویس کاپ‌ها نیز است.

۲.شیخ منصور بن زاید آل نهیان ۴۲ ساله و متولد ابوظبی است که درسال ۲۰۰۸ باشگاه منچستر سیتی را خریداری کرد و پس از آن تاکنون ۳۰۰میلیون پوند صرف خرید بازیکنان جدید برای آبی‌پوشان منچستری کرده است البته آبی‌پوشان منچستری دچار تحول عظیمی ‌شدند و حتی جام حذفی انگلیس را به کارنامه افتخارات خود افزودند و پیروزی ۶بر یک در دربی برابر منچستر یونایتد نمونه دیگری است.

منچستر سیتی توانسته با خرید بازیکنانی چون بالوتلی، داوید سیلوا و سرخیو آگوئرو صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر باشد و مدعی جدی قهرمانی لقب بگیرد.

۳. اسپانسر قطری بارسلونا به آبی و اناری پوشان ایالت کاتالان که مدت‌ها بدون حامی ‌مالی کار می‌کرد ۱۷۰میلیون یورو تزریق کرد تا بدهی‌های ساندرو روسل تاحدی تصفیه شود.

۴. مالاگا دیگر تیم لالیگا توسط عبدالله آل ثانی رییس یک بانک مهم دوم قطر درسال ۲۰۱۰ با مبلغ ۳۶میلیون یورو خریداری شد و تحول عظیمی‌از نظر تزریق مالی و تحول عظیمی‌در این تیم داده شد.خرید سانتی کاسورلا‌هافبک ملی پوش اسپانیایی با مبلغ ۲۱ میلیون یورو از ویا رئال خوآکین، رودفان نیستلروی با مبلغ ۱۰ میلیون یورو و منصوب کردن مانوئل پیگرینی سرمربی از سابق رئال مادرید به عنوان سرمربی جدید مالاگا از دیگر تحولات بودند.

۵. محمد الفاید مصری با ۷۸سال سن تیم قدیمی‌فولام را که قدمت ۱۳۰ ساله دارد خریداری کرد.

الفاید که مالک برخی هتل‌های شهر پاریس نیز می‌باشد زیاد موفق نبوده، اما او نیز ولخرجی‌هایی داشته است.