استقلال با امید پیروزی به گیلان می‌رود
نوزدهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور ازعصر امروز درحالی آغاز می‌شود که تیم استقلال برای استحکام جایگاه خود به مصاف داماش گیلان می‌رود.

به گزارش مهر، هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از امروز با برگزاری پنج دیدار در شهرهای مختلف آغاز می‌شود. در روزی که نفتی‌های تهران و آبادان در کرمان و شیراز میهمان مس و فجرسپاسی هستند، تراکتورسازان در تبریز پذیرای ذوب‌آهن هستند و ملوان بندرانزلی با راه آهن شهرری روبه‌رو می‌شود. تمام این دیدارها در حالی برگزار می‌شود که استقلال صدرنشین در ورزشگاه عضدی شهر رشت میهمان داماش این شهر است. رقابت‌های این هفته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.
فجرسپاسی - نفت آبادان یاوری برابر دستیار پیشین کی‌روش
فجرسپاسی که مثل بیشتر تیم‌های لیگ برتری با مشکلات مالی درگیر است در میدان مسابقه هم خوب نتیجه نگرفته است. یاوری هنوز نتوانسته این تیم را از انتهای جدول جدا کند. او اگر می‌خواهد فجر را نجات دهد باید سه امتیاز بازی خانگی با نفت آبادان را بگیرد، کاری که راحت نیست؛ چرا که نفت آبادان بیرون از خانه بهتر بازی می‌کند و بهتر نتیجه می‌گیرد.
نفت آبادان اگر بتواند در شیراز پیروز شود می‌تواند خود را به جمع ۵ تیم بالای جدول نزدیک‌تر کند. دو تیم برای برد به میدان می‌آیند، اما یکی برای فرار از سقوط و دیگری برای رسیدن به جمع مدعیان. یاوری که پیر فوتبال ایران است می‌خواهد فوت کوزه‌گری و تجربه‌اش را برابر کاستا دستیار پیشین کی‌روش نشان بدهد.
مس کرمان - نفت تهران نفت در کویر
بلاژویچ با پیروزی خارج از خانه برابر شهرداری تبریز تا حدی به آرامش رسید. مس اکنون باید برابر تماشاگران خود بازی کند و حریفش هم تیمی سرسخت به نام نفت تهران است که در رده دوم جدول قرار دارد. شاگردان فرکی تشنه پیروزی هستند و هرچه از لیگ می‌گذرد باتجربه‌تر می‌شوند. دو تیم دو بازیکن جدید در ترکیب خود دارند نفت یک هافبک پرتغالی دارد و مس کرمان محسن خلیلی مهاجم پیشین پرسپولیس را جذب کرده است.
نفت اگر پیروز شود فاصله خود را با استقلال صدرنشین کمتر می‌کند و امیدوار می‌ماند تا داماش از استقلال امتیاز بگیرد. مس کرمان اما اگر در این بازی خانگی پیروز نشود وضعیتش در انتهای جدول سخت‌تر از قبل می‌شود. دو مربی با انگیزه‌های متفاوت تیم‌هایشان را به میدان می‌فرستند.
تراکتورسازی - ذوب آهن اصفهان جدال قلعه‌نویی و ابراهیم‌زاده
بازی تراکتورسازی و ذوب‌آهن تحت تاثیر نام مربیان دو تیم است. امیر قلعه‌نویی در یک سو و منصور ابراهیم‌زاده در طرف دیگر، قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایران است، اما ابراهیم‌زاده تنها مربی ایرانی است که در رده بندی مربیان برتر جهان قرار دارد. دو تیم شرایط متفاوتی دارند. تراکتورسازی حداقل برای کسب سهمیه آسیایی مبارزه می‌کند و ذوب‌آهن پرحاشیه برای فرار از بحران.
داماش گیلان - استقلال صدر جدول دست نمی‌خورد
ابراهیم قاسم‌پور که با داماش نتایج خوبی گرفته بود به دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا شد تا داماش با مهدی تارتار سومین سرمربی این فصل خود لیگ را ادامه بدهد. تارتار کارش را با شکست آغاز کرد و این هفته باید برابر استقلال صدرنشین بازی کند، تیمی که با ۶ امتیاز برتری در صدر جدول است. تارتار اگر می‌خواهد کارش را با امیدواری بیشتری دنبال کند، باید در این دیدار خودش را نشان دهد.
استقلال در این بازی نیز تیموریان را ندارد. البته مظلومی می‌تواند ساموئل بازیکن پیشین تیم بولتون انگلیس را به میدان بفرستد. استقلال اگر در رشت امتیاز از دست بدهد تیم‌های دیگر را امیدوار می‌کند و اگر پیروز شود ۴۰ امتیازی خواهد شد و دست نیافتنی‌تر می‌شود. در هر صورت صدرجدول در رشت دست نمی‌خورد و استقلال با هر نتیجه‌ای به تهران بازگردد صدرنشین می‌ماند؛ چرا که اختلافش با تیم دوم جدول یعنی نفت تهران 4 امتیاز است.
راه آهن - ملوان انزلی پورغلامی برابر تیم بدون دایی
رکورددار تساوی‌های لیگ در این بازی علی دایی را در اختیار ندارد. سرمربی راه‌آهن به سوئیس سفر کرده تا در مراسم انتخاب برترین بازیکن سال جهان شرکت کند. ملوان هم که با شکست پرسپولیس انگیزه و روحیه مضاعفی گرفته برای فرار از انتهای جدول به میدان می‌رود. این بازی برای هر دو تیم شش امتیازی محسوب می‌شود، زیرا تیم برنده می‌تواند از قعر جدول جدا شود و بازنده در وضعیت بدی قرار می‌گیرد. پورغلامی یکبار در جام حذفی دایی را با پرسپولیس در انزلی شکست داد و این مرتبه باید تیمش را در غیاب او شکست دهد.

سه‌شنبه ۲۰ دی
فجر سپاسی.................نفت آبادان 14:00
مس.............................نفت تهران ۱۵:۰۰
تراکتورسازی.............. ذوب آهن 15:00
داماش گیلان.................. استقلال ۱۵:۰۰
راه‌آهن.............................. ملوان 15:00
چهارشنبه ۲۱ دی
فولاد.................... مس سرچشمه 15:00
سپاهان......................... صبای قم ۱۵:۰۰
سایپا................... شهرداری تبریز 15:00
پرسپولیس........................ شاهین ۱۶:۴۰