چرا  استیلی از پرسپولیس نرفت؟

رویانیان: اگر با رفتن من مشکل پرسپولیس حل شود من هم می‌روم و اگر با رفتن استیلی مشکل حل شود، این تصمیم اتخاذ خواهد شد

پس از جلسه روز شنبه محمد پنجعلی سخت‌ترین مخالف استیلی تغییر موضع داد عصر شنبه برای طرفداران افسرده پرسپولیس عصر دیگری بود. قرار بود عصرشنبه تکلیف کادر فنی پرسپولیس که این روزها به شدت مورد انتقاد هواداران این باشگاه قرار دارد روشن شود، اما باز هم نتیجه جلسه برعکس خواسته طرفداران بود و استیلی در این تیم لااقل برای مدتی کوتاه ماندنی شد.

نبود گزینه مناسب برای جانشینی استیلی و اینکه مدیر جدید باشگاه اعتقاد به استفاده از یک مربی بزرگ خارجی در صورت جدایی استیلی دارد، سبب شد تا تیم همچنان با استیلی تمرین کند. شاید باشگاه فکر می کرد علی کریمی بهترین گزینه برای جایگزینی استیلی در دوره انتقالی باشد، اما مصاحبه او در حمایت قاطع از استیلی سبب شد تا رویانیان همچنان بخواهد حمید استیلی مربی تیم باشد.

در همین رابطه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید دارد اعضای هیات‌مدیره این باشگاه هر تصمیمی که درست باشد را اتخاذ می‌کنند. محمد رویانیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نشست روز شنبه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: این جلسه که حدود چهار ساعت به طول انجامید مشکلات باشگاه از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مسابقات لیگ و نقاط ضعف و قوت تیم تجزیه و تحلیل شد و از آنجا که جلسه بدون نتیجه به اتمام رسید، قرار شد تا جلسات را به صورت مستمر ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه دیروز دو بازی دیگر به حمید استیلی وقت داده‌اید، تصریح کرد: اگر بخواهیم انحرافی صحبت کنیم، باید بگویم راجع به استیلی تصمیم می‌گیریم، اما ما نباید راجع به او تصمیم بگیریم، بلکه باید درباره خودمان تصمیم بگیریم. موضوع در این جلسه تصمیم‌گیری درباره شخص استیلی نبود، بلکه مشکلات و ضعف‌ها را شناسایی و آسیب شناسی کردیم.

رویانیان افزود: در این بررسی دقیق می‌خواهیم به یک آسیب شناسی درست برسیم تا هر جا که مشکل بود، آن را برطرف کنیم. اگر این مشکل با مدیر عامل بود، من باید بروم و می‌روم. اگر مشکل بازیکن، مربی یا کادر فنی بود، باید آنها بروند.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که بر اساس برخی اخبار منتشر شده، دلیل ماندن استیلی در پرسپولیس نبودن گزینه جایگزین نیست؟ گفت: هر کسی برای خود در این زمینه اظهار نظری می‌کند!

وی ادامه داد: برای آسیب‌شناسی تیم پرسپولیس با توجه به فصل پیش‌رو واقعا وقت نداریم و به همین دلیل هر روز در این مورد جلسه داریم. واقعیت این است که امسال تیم پرسپولیس بد بسته شده و بازیکنانی هماهنگ و منسجم و قوی در آن نیست و به نظر من اشکال از اساس به تیم وارد است. به قول معروف خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج. رویانیان ادامه داد: من یک ماه است که به پرسپولیس آمده‌ام و این اشکالات وارده بر این تیم قبلا وجود داشته است، اما باید در جلسات به این نتیجه‌ برسیم که مشکلات پرسپولیس با رفتن مدیر عامل، سرمربی و دیگران حل می‌شود یا نه؟ اگر با رفتن رویانیان مشکل پرسپولیس حل شود، رویانیان می‌رود و اگر هم با رفتن استیلی یا هر کس دیگر مشکل پرسپولیس حل شود، این تصمیم اتخاذ خواهد شد.

تغییر موضع سخت‌ترین مخالف استیلی

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه از این پس با قاطعیت از کادر فنی تیمش حمایت می‌کند، گفت: پرسپولیس هنوز هم مدعی قهرمانی در لیگ برتر است و در این راه هواداران باید به تیم کمک کنند.

محمد پنجعلی با بیان اینکه از همه خواهش می‌کنم در شرایط فعلی پرسپولیس را حمایت کنند، اظهار کرد: من پیش از این درباره جایگزینی فرد دیگری به جای استیلی پیشنهاداتی داده بودم که در هیات‌مدیره مطرح شد، ولی اکنون تصمیم هیات مدیره بر این است که با قاطعیت از کادر فنی تیم حمایت شود. حمید از خود ما است و بازیکن قدیمی این تیم بوده و اکنون من نیز به همراه سایر اعضای هیات مدیره از او حمایت می‌کنم.

پنجعلی گفت: من تصور می‌کنم از صحبت‌های پیشین من سوء برداشتی صورت گرفته است، ولی اکنون مساله خاصی نیست و من از کادر فنی تیم حمایت می‌کنم و از هواداران هم می‌خواهم با تمام وجود از تیم‌شان حمایت کنند. مطمئن هستم اگر پرسپولیس در هر بازی حتی دو گل هم عقب باشد، اما با حمایت هواداران می‌تواند حریف هر تیمی در لیگ برتر باشد.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا هیات مدیره این باشگاه به این دلیل استیلی را برکنار نکرده است که جایگزینی برای او نیافته است، تصریح کرد: هیات مدیره در هفته یک بار جلسه برگزار می‌کند و درباره مسائل مختلف بحث و بررسی انجام می‌دهد. من می‌دانم که بازیکنان تیم در حال حاضر چه حالی دارند و نیز مشکلات روحی تیم تا چه میزان است. اصلا مساله پیدا نشدن جایگزین برای استیلی مطرح نیست، چراکه ما امید زیادی داریم که تیم از این وضعیت نجات پیدا کند و اکنون نیز از کادر فنی قاطعانه حمایت می‌کنیم.

وی که پیش از این شخصا با علی دایی برای بازگشت به پرسپولیس مذاکره کرده بود و از احتمال مذاکره باشگاهش با مصطفی دنیزلی خبر داده بود، با بیان این که اکنون بحث مذاکره با مربیان دیگر از دستور کار باشگاهش خارج شده است، افزود: در آن زمان که بحث مذاکره با مربی جایگزین استیلی پیش آمده بود، شرایط خاصی وجود داشت که باعث شد این مسائل مطرح شوند، ولی امروز برای اینکه تیم از حاشیه‌ها به دور باشد من و سایر اعضای هیات مدیره از کادر فنی حمایت می‌کنیم.