رستگاری در 90 به علاوه چند

امسال هم در اروپا تیم‌هایی بودند که بیش از سایرین پس از پایان ۹۰ دقیقه دروازه رقیب را باز کرده‌اند که بیشترین آن هم متعلق به مدعی این فصل لیگ برتر است.

رکورد در دست قرمزهای آنفیلد

لیورپول با به ثمر رساندن ۱۷ گل پس از دقیقه ۹۰ تمامی مسابقات، یک رکورد عجیب و غریب ثبت کرده است. البته که با دنبال کردن بازی‌های بایرلورکوزن در این فصل، انتظار می‌رفت شاگردان شگفتی‌ساز ژابی آلونسو این عنوان را در اختیار داشته باشند اما قهرمان بوندس‌لیگا ۱۵ گل از تمام گل‌هایش را در این بازه زمانی وارد دروازه رقبا کرده. نکته جالب اینجاست که رتبه سوم و چهارم مشترکا در اختیار دو تیم ترکیه‌ای است؛ فنرباغچه و گالاتاسرای ۱۴ گل در لحظات تلف شده بازی به ثمر رسانده و این موضوع به نظر به جو سنگین ورزشگاه‌های این کشور و حمایت شدید آنها بی‌ارتباط نباشد. ضمن اینکه رئال مادرید هم که همیشه به تیم کامبک‌زن مشهور بوده، تاکنون ۱۰ گل در دقایق ۹۰ به بعد زده و نسبت به تیم‌های نامدار دیگری نظیر آرسنال و چلسی، یک گل کمتر دارد.

در ایران چه خبر است؟

در همین راستا بد نیست نگاهی هم به آمار و ارقام لیگ برتر ایران بیندازیم. تراکتور قاتل وقت‌های اضافی است. این تیم بعد از دقیقه ۹۰ موفق شده ۵ گل بزند و البته هیچ گلی هم دریافت نکرده. ملوان از این نظر تیم دوم است. قوها ۳ گل بعد از دقیقه ۹۰ زده‌اند و گلی نخورده‌اند. نفت آبادان هم ۴ گل در وقت‌های تلف‌شده زده (از جمله به پرسپولیس) و ۲ گل هم خورده است. ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر بعد از دقیقه ۹۰ هم نساجی است که ۳ گل خورده و گلی نزده.