اینجا کسی غر نمی‌زند

وضعیت فعلی رئال را نمی‌توان بحرانی دانست. از مجموع ۷ مسابقه برگزار شده در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، لوس بلانکوس تنها یک باخت آن‌هم چند روز قبل تجربه کرده و هنوز راه زیادی تا انتهای فصل باقی مانده است. اما مساله اینجاست که نمایش شاگردان کارلو آنچلوتی به وضوح دچار افت شده و زیر سایه گل‌های دقایق پایانی و درخشش مهره‌هایی نظیر جود بلینگهام، نمی‌توان این موضوع را پنهان کرد.

به همین دلیل انتقادات از سرمربی ایتالیایی بالا گرفته و او تحت فشار است. به خصوص پس از ترکیب عجیبی که برابر اتلتیکومادرید به میدان فرستاد و عملا ابتکار عمل را به شاگردان دیگو سیمئونه داد. طی روزهای اخیر رسانه‌های اسپانیایی از سمت و سوی هواداران، به شیوه تاکتیکی کارلتو حمله کردند که پاسخ او برابر همه این هجمه‌ها سکوت بود. سپس مارکا در گزارشی افشا کرد که در تابستان امسال آنچلوتی از فلورنتینو پرز درخواست خرید یک مهاجم مرکزی نامدار و یک وینگر راست را داشته که هردو از سوی رئیس باشگاه رد شده است.

جالب اینجاست که روز گذشته در گزارشی دیگر عنوان شد که پرز آب پاکی را روی دست سرمربی تیم ریخته و به او اعلام کرده که در زمستان هم خبری از خرید بازیکن جدید نخواهد بود. این درحالی است که رئال حداقل سه فصل است که بدون وینگر راستی در سطح جهانی به میدان می‌رود و امسال هم که امید اول گلزنی‌ آنها و برنده توپ طلای سال گذشته یعنی کریم بنزما در تیم نیست.

در این شرایط جدایی مارکو آسنسیو و مصدومیت وینیسیوس جونیور، توان خط حمله کهکشانی‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش داده اما مواجهه کارلتو با این موضوع، تنها امتحان کردن چینش‌های مختلف ترکیب بوده است. او در دو فصل خیر هیچ‌گاه از بابت کمبود بازیکن در ترکیب تیمش گلایه نکرده و حتی امسال که به وضوح رئال در خط حمله هیچ زوری ندارد، هیچ‌کس ذره‌ای غر و انتقاد نسبت به مدیریت باشگاه از آنچلوتی نشنیده است. نمی‌گوییم که این شیوه درست یا غلط است، اما حداقل او مثل برخی از نمونه‌های وطنی اختلافات خانوادگی را رسانه‌ای نمی‌کند.