دنیای شیرین سیتیزن‏‌ها

  آمار و رکوردها

‌شکست در فینال لیگ قهرمانان، رکورد شکست ناپذیری سیمونه اینزاگی در فینال‌‌ها را پس از ۷ مسابقه شکست. انصافا هم اینتر تیم قابل احترامی بود که حتی نرخ امید به گلزنی‌‌اش (۶/ ۱) بیشتر از من‌سیتی پرستاره (۹/ ۰) بود.

‌ هر چهار فینال اخیر لیگ قهرمانان با نتیجه یک‌بر‌صفر به پایان رسیده که در تاریخ بی‌‌سابقه است.

‌گواردیولا با این قهرمانی پایین‌‌تر از کارلو آنچلوتی و در کنار زین‌الدین زیدان، دومین سرمربی پرافتخار UCL لقب گرفت. ضمنا او تنها سرمربی تاریخ شد که دو بار موفق به کسب سه‌گانه می‌شود.

‌لائو‌تارو مارتینز در همه ۵۷ مسابقه اینتر در تمام فصل به میدان رفت تا یک رکورد عجیب را به جا‌ بگذارد. توجه کنید که او در میانه فصل تا آخرین روز جام‌جهانی هم با آرژانتین در قطر حضور داشت. رودری زننده تک گل فینال هم با ۵۲ شروع، در طول فصل بیشترین اعتماد را در سیتی از سوی پپ دریافت کرد.

‌شهر منچستر پس از میلان، دومین شهر اروپایی لقب گرفت که دو تیم از آن فاتح لیگ قهرمانان می‌شود. سیتی هم ششمین قهرمان متفاوت انگلیس در این رقابت‌‌ها و بیست و سومین قهرمان منحصربه‌فرد تاریخ لیگ قهرمانان شد. آنها پانزدهمین تیمی هم بودند که بدون باخت جام را بالای سر بردند.

‌شاید انتقادات از روملو لوکاکو کمی بی‌‌رحمانه باشد، اما او در فصل ۲۱-۲۰۲۰ مقابل شاختار هم جلوی توپ هم‌تیمی‌‌اش ایستاد تا شانس صعود به مرحله حذفی از دست برود و در فینال لیگ اروپای ۲۰-۲۰۱۹ نیز برابر سویا گل به خودی زد!

‌خولین آلوارز در ۲۳سالگی به دهمین فوتبالیستی تبدیل شد که در یک فصل هم قهرمانی در UCL را تجربه می‌‌کند و هم قهرمانی در جام جهانی را؛ البته هیچ‌کس مثل او نتوانسته در کنار جام جهانی، سه‌گانه باشگاهی را هم فتح کند.

 درحالی که برای نخستین‌بار در تاریخ سه تیم ایتالیایی به فینال سه رقابت باشگاهی رسیدند، همه آنها در کسب قهرمانی ناکام ماندند تا یک رکورد عجیب ثبت شود.

‌جان استونز با ۶ دریبل موفق، پس از لیونل مسی در فینال ۲۰۱۵ به نخستین بازیکنی تبدیل شد که ۱۰۰ دریبل موفق را در دیدار نهایی از خود به جا‌ می‌‌گذارد. دقت کنید که استونز یک مدافع است.

 اسکات کارسون، سنگربان ۳۷ ساله و عموما نیمکت‌نشین من‌سیتی برای دومین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد. جالب اینجاست که بار اول هم در استانبول و زمانی رقم خورد که وی در لیورپول بود!