اتاقی برای مرد پرتغالی نیست!

افشای عدم علاقه

مصطفی آجورلو، مدیرعامل معزول استقلال چندی پیش در یک مصاحبه سکوت خود را شکست و درباره برخی موضوعات سخن گفت. مصاحبه‌ای که نکات استخراج شده از آن به قدر کفایت بوده که بتوان نقدهای زیادی را به او و شیوه مدیریتی‌اش وارد کرد، اما یکی از بحث‌های مهمی که آجورلو از آن پرده برداشت، ملاقاتش با ریکاردو ساپینتو پس از اعلام حضور علی فتح‌الله‌زاده بود. آن‌طور که سردار گفته، پس از این جابه‌جایی سرمربی پرتغالی استقلال به دفتر وی رفته و اعلام کرده که او هم از سمت خود استعفا می‌دهد. رفتاری که یا از روحیه پوپولیستی پرتغالی‌ها - که پیش‌تر آن را به دفعات در فوتبال ایران تجربه کردیم - نشات گرفته یا واقعا ساپینتو قصد نداشت با مدیری غیر از کسی که او را به ایران آورده، کار کند. البته که بعدا هم مشخص شد او خیلی میانه خوبی با حاجی استقلالی‌ها ندارد، چرا که اتفاقات اخیر بر چنین موضوعی صحه می‌گذارد.

  قفل اتاق

استقلال مثل تمام تیم‌های لیگ برتر در پرداخت پول به بازیکنان خارجی خود مشکل دارد و ریشه این موضوع هم به نوسانات عجیب بازار ارز و البته مشکل انتقال پول برمی‌گردد. در این بین کادرفنی و بازیکنان خارجی استقلال چند بار بابت تاخیر در دریافت دستمزدها گله‌مند شده‌اند. اما این همه مشکلی نیست که ساپینتو با فتح‌الله‌زاده دارد. روزی که این سرمربی پرتغالی به ایران آمد، مجموعه ناصر حجازی را به عنوان یک کمپ مدرن ورزشی که به زودی مهیای بهره‌برداری می‌شود به او نشان دادند. ساپینتو حتی برای کنفرانس خبری پیش از بازی هفته اول هم در این کمپ حاضر شد، اما پس از آن دیگر خبری از پیشرفت پروژه استقلال به رسانه‌ها درز نکرد.

تا اینکه چند روز قبل رسانه باشگاه خبر از تکمیل این مجموعه و انتقال تمرین تیم به زمین اصلی آن داد. البته که همین موضوع هم دستاویز انتقاد ساپینتو شد و او هفته گذشته در کنفرانس خبری قبل از بازی با مس رفسنجان، بازهم نسبت به عدم وجود امکانات تمرینی گلایه کرد و گفت کمپ حجازی تنها یک زمین تمرین دارد و حتی رختکن و اتاق‌های آن هم آماده نیست. اوج عیان شدن اختلافات جایی بود که مدیر رسانه‌ای استقلال برای خبرنگاران از پیشرفت پروژه سخن گفت اما ساپینتو که از طریق مترجم متوجه حرف‌های این عضو باشگاه شده بود، با نیمه‌کاره گذاشتن حرف‌های او گفت خودش بابت این موضوع پاسخگوی خبرنگاران هست هیچ چیزی نسبت به گذشته بهتر نشده! در ادامه این ماجراها، روز گذشته هم خبر رسید تمرینات استقلال دوباره به مجموعه ورزشی انقلاب منتقل شده و دلیل آن هم عدم در اختیار داشتن اتاق برای سرمربی تیم است.

گویا فتح‌الله‌زاده اتاقی را که ساپینتو در نزدیکی محل تمرین کمپ حجازی برای خودش انتخاب کرده بود، قفل کرده تا تبدیل به محلی برای حضور مدیرعامل شود؛ اقدامی که اصلا به مذاق سرمربی عصبی مزاج استقلال خوش نیامده و او به این دلیل کلا محل تمرین را تغییر داده است. با این اوضاعی که در استقلال وجود دارد، به نظر باید منتظر حواشی جدید هم باشیم و حالا دیگر نمی‌توان این اختلافات را گردن هواداران یا رسانه‌ها انداخت.