همان همیشگی

باخت قلعه‌نویی

حالا دیگر شکست امیر قلعه‌نویی برابر استقلال به یک سنت غیرقابل تغییر تبدیل شده است. پرافتخارترین سرمربی تاریخ استقلال به مصاف این تیم می‌آید، شکست می‌خورد و دنبال کارش می‌رود! بازی اخیر، هشتمین شکست پیاپی قلعه‌نویی برابر استقلال بود. از این تعداد، شش باخت برای او به عنوان سرمربی گل‌گهر به ثبت رسیده که البته یکی از آنها در زمین با نتیجه مساوی پایان یافته بود، اما با حکم کمیته انضباطی ۳برصفر به سود استقلال اعلام شد.

پنالتی و جنجال

مسابقه دو تیم با شرایطی آرام پیش می‌رفت تا اینکه در دقیقه ۹۰ امین قاسمی‌نژاد روی صالح حردانی مرتکب پنالتی شد. این خطا، فضای بازی را به تشنج کشاند. عمده داستان هم مربوط به این بود که خطا داخل محوطه جریمه اتفاق افتاده یا بیرون از آن. نهایتا هم کارشناسان داوری تصمیم قاضی میدان در مورد داخل بودن خطا را تایید کردند، اما به هر حال این اتفاق به سنت اعلام پنالتی در مسابقات دو تیم و ایجاد جنجال در بازی ادامه داد. فصل گذشته نیز تکلیف مسابقه دو تیم با اعلام یک ضربه پنالتی به سود استقلال در دقایق پایانی مشخص شد؛ همان خطایی که فرهاد و فرزاد مجیدی برای گرفتن آن، تا وسط زمین رفتند و داور را مجاب کردند. جالب اینجاست که آن پنالتی را هم یامگا زد و گل شد. تقابل حذفی استقلال و گل‌گهر هم در فصل گذشته به‌شدت بحث‌برانگیز شد و امیر قلعه‌نویی یک مصاحبه تلویزیونی مشهور و جنجالی انجام داد. حالا دیگر می‌دانیم که در مسابقات استقلال و گل‌گهر، آبی‌ها با پنالتی می‌برند و جنجال راه می‌افتد!

خشم ساپینتو

و این پدیده عجیب و غریب که گویا باید به آن خو بگیریم. سوابق ریکاردو ساپینتو به خوبی نشان می‌داد او یک مربی به‌شدت برون‌گرا است که لب خط تحرکات جنجالی دارد. مربی پرتغالی نخستین چشمه از این هنرهایش را در بازی با ملوان با شوت کردن برانکارد به سمت کادر امداد نشان داد که البته با عذرخواهی و دلجویی او و اعلام یک جلسه محرومیت تعلیقی پایان یافت. چشمه دوم اما عجیب‌تر بود. ساپینتو در حالی در دقایق پایانی بازی با گل‌گهر اخراج شد و شهر را به هم ریخت که داور به سود تیم او پنالتی اعلام کرده بود. واکنش‌های عصبی ریکاردو واقعا مایه تعجب بود و شاید اگر چندین نفر مانعش نمی‌شدند، داور را لمس می‌کرد و کار دست خودش می‌داد. عجالتا او به خاطر کارت قرمزش یک جلسه محروم خواهد بود و محرومیت تعلیقی‌اش هم فعال می‌شود تا دو بازی پیاپی برابر فولاد و ذوب‌آهن را از دست بدهد. تازه ممکن است کمیته انضباطی مجازات سرمربی استقلال را تشدید هم کند.