در همین حال اهالی فدراسیون کشتی به‌شدت پیگیر دریافت ارزثانویه برای رفع مشکلات بودند که این اتفاق در ساعت‌های پایانی اعزام تیم‌ملی به مجارستان میسر شد. اما با این حال نتایج ضعیف گوش شکسته‌ها باعث نشد که برخی از کارشناسان و هواداران از آنها انتقاد نکنند. همین انتقاد‌ها باعث شد تعدادی از ملی‌پوشان و کارشناسان درمصاحبه‌های مختلف از رسول خادم رئیس فدراسیون فوتبال حمایت کرده و مشکلات مالی را مسبب کسب نتایج دور از انتظار در مسابقات جهانی عنوان کنند. پرویز ‌هادی دارنده مدال برنز کشتی آزاد سنگین وزن جهان با حمایت از خادم درخصوص این مسابقات گفت: «خیلی زحمت کشیده بودیم، تقریبا ۸ ماه بود که درگیر اردو و مسابقه بودیم. بیشتر نفرات ما کم‌تجربه بودند اما بازهم خوب کشتی گرفتند. باید حتما طلا می‌گرفتم و شرمنده آقا  رسول شدم.

نفرات تیم‌ملی در بهترین شرایط آمادگی بودند. آنهایی که ادعا می‌کنند بدن‌های کشتی‌گیران درمسابقات جهانی خسته بود و تمرینات غیراصولی را پشت‌سر‌ گذاشته بودند و از خادم انتقاد می‌کنند مگر تمرینات ما را دیده‌اند؟ خیلی‌ها از روی غرض حرف می‌زنند.» یونس امامی ملی‌پوش وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد نیز به این شکل جواب منتقدان را داد: «بقیه را نمی‌دانم، اما من خیلی بدنم آماده بود. ما در اردو خیلی روی مدیریت کردن ثانیه‌های آخر کار کرده بودیم. واقعا نمی‌دانم چرا نتوانستم نتیجه را مقابل حریفم حفظ کنم. فدراسیون مشکلات مالی زیادی داشت، ما در فرودگاه بودیم و هنوز پول را نداده بودند و معلوم نبود تیم به بوداپست می‌رود یا نه. این روزها خیلی‌ها در مورد رسول خادم نظر می‌دهند و از او و بچه‌ها انتقاد می‌کنند. بیشتر از همه ناراحتم که حالا این همه حرف می‌شنویم. حق ما واقعا این نبود.»

نامه به رئیس‌جمهور

درهمین حال رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی که خود را درمعرض انتقاد‌ها می‌بیند نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته و در آن از کمبود تدارکات گلایه کرده است، هر چند عده‌ای این کار خادم را یک فرار رو به جلو برای سرپوش گذاشتن روی ناکامی‌های اخیر می‌دانند. خادم در بخشی از این نامه نوشته است: «هم‌اکنون که این متن را برای جنابعالی می‌نویسم، در محل برگزاری مسابقات جهانی کشتی‌فرنگی در کشور مجارستان و در واقع در میدان مبارزه‌ای نابرابر با رقبای کشتی ایران در جهان هستم. جناب آقای رئیس‌جمهور، برخلاف آنچه امروزه بعضا بیان می‌شود، مردم در اوج گرفتاری‌ها و تنگناهای معیشتی خود، نه تنها نسبت به پیگیری امور قهرمانان ملی خود در ورزش بی‌تفاوت نیستند، بلکه با حساسیتی مضاعف در جست‌وجوی امیدواری و نشاط عمومی هرچند موقت و مختصر، عملکرد تیم‌ها و قهرمانان ملی خود را در میادین ورزشی دنبال می‌کنند.

به میدان فرستادن تیم‌های ملی، آن هم در میادین جهانی، بدون حضور در مسابقات تدارکاتی (به‌ویژه قهرمانانی که به‌اصطلاح نیاز به «میدان دیدن» دارند)، درست همانند به «میدان جنگ» فرستادن سربازانی است که مشق تیراندازی را فقط در «میدان تیر» تمرین کرده باشند. بدیهی است میزان اشتباهات چنین سربازانی، در میدان واقعی جنگ، بسیار بالاست. «سکوت» دراین بخش، به‌دلیل عدم تطابق انتظارات عمومی و تدارکات تیم‌های ملی، به‌زودی دولت محترم را با اعتراض جدی قهرمانان و مربیان ملی که به‌دلیل محدودیت‌های تدارکاتی نمی‌توانند پاسخگوی انتظارات مردمی ازخود باشند، مواجه خواهد ساخت.»


سرایت حسرت «فینال» به فرنگی

مسابقات چهار وزن اول کشتی‌فرنگی قهرمان جهان از روز پنج‌شنبه در بوداپست آغاز شد که در این بین مسلم نادری خادم، محسن حاجی‌پور و محمدعلی گرایی در اوزان 55، 63 و 72 کیلوگرم از گردونه مسابقات کنار رفتند. سعید عبدولی نیز در 82 کیلوگرم به رده‌بندی رفت و دیشب برای گرفتن مدال برنز تلاش کرد. این مسابقات دیروز هم در سه وزن ادامه یافت که مردانی در 60 کیلوگرم از گردونه مسابقات بیرون رفت. در 67 و 87 کیلوگرم هم محمدرضا گرایی و حسین نوری در یک‌چهارم نهایی برابر رقبای خود شکست خوردند تا برای حضور در رده‌بندی منتظر سایر نتایج باشند.