درهای جهانی به سوی فوتبال ملی باز شد

کارلوس کی روش سرمربی تیم‌ملی نیز در مقطعی نسبت به این موضوع معترض شد. این درحالی بود که تیم‌ملی کشورمان موفق شده بود در سال‌های گذشته با تیم‌های قدرتمندی از جمله شیلی، سوئد و روسیه بازی کند. اما حالا تیم‌ملی ایران در چند سال اخیر چنان قدرتمند شده که به راحتی به جام‌جهانی صعود می‌کند و برای اولین بار نیز در سید سوم این مسابقات قرار می‌گیرد. همه این اتفاقات باعث شده که حالا و در آستانه جام‌جهانی، سیل پیشنهاد‌های برگزاری بازی دوستانه به سمت فوتبال ملی ایران سرازیر شود. موضوعی که دبیر کل فدراسیون فوتبال نیزآن را تایید کرده است. محمدرضا ساکت درباره برنامه‌های تیم‌ملی برای جام‌جهانی یادآور شد: «ما خیلی خوشحالیم که مردم و رسانه‌ها دغدغه تیم‌ملی را دارند و مطمئن باشید ما هر روز جلسات فشرده‌ای در این مورد با کارلوس کی‌روش برگزار می‌کنیم. سرمربی تیم‌ملی برنامه خود را داده و بعد از اینکه هر اتفاقی قطعی شد ما آن را رسانه‌ای خواهیم کرد.

در حال حاضر حجم زیادی از کشورها با فدراسیون فوتبال درحال مذاکره هستند تا بازی‌های دوستانه را قطعی کنیم. تاکید می‌کنم هر برنامه‌ای که قطعی شد آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند. تا چند روز پیش همه دغدغه کمپ اردوی تیم‌ملی داشتند و برنامه‌ریزی لازم در این باره انجام شد و در سفر اخیر رئیس فدراسیون به ترکیه از کمپ‌ها بازدید به عمل آمده و همه چیز قطعی شد. ما برنامه‌های تیم‌ملی را هر روز با کی‌روش ساماندهی می‌کنیم و جزئیات آن را در صورت نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.» ساکت در واکنش به این مساله که دولت چقدر به فدراسیون فوتبال برای نهایی کردن برنامه‌های تیم‌ملی کمک خواهد کرد، عنوان کرد: «دولت به‌مانند ملت قلبش برای تیم‌ملی می‌تپد و قطعا هدفش این است که تیم‌ملی در جام‌جهانی موفق باشد. هفته گذشته آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش با سازمان‌های مربوطه جلسه‌ای را برگزار کردند و آقای تاج در مورد این موضوع صحبت‌های لازم را انجام داد. وزارت ورزش به‌عنوان نماینده دولت در تلاش است تا در همه رشته‌ها از جمله فوتبال بیشترین کمک را به فدراسیون‌ها داشته باشد.»

امیدواری به حل مشکل حق پخش

دبیر کل فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌های خود به یک موضوع پر اهمیت در مورد باشگاه‌های فوتبال اشاره و تاکید کرد امیدوار است موضوع حق پخش به‌زودی حل شود: «موضوع حق پخش تلویزیونی یکی از مشکلاتی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم. طی هفته گذشته جلساتی را در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردیم و امیدواریم مشکل حق پخش حل شود. به این مساله خوش‌بین هستیم و امیدواریم تا در آینده پروژه حق پخش فوتبال به نتیجه برسد. بدون شک بحث حق پخش تلویزیونی باعث شده تا از لحاظ مالی در بسیاری از زمینه‌ها با مشکل و محدودیت‌های مختلف مواجه شویم.»