موضوع اجازه ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی این روزها بیش از هر زمان دیگری مطرح می‌شود و مسوولان مربوطه نیز درحال تلاش برای محقق کردن این اتفاق هستند. تازه‌ترین مصاحبه رئیس فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که مجموعه او هیچ مشکلی با ورود بانوان به استادیوم‌ها ندارد و فقط منتظر چراغ سبز از سوی نهادهای بالاتر است. مهدی تاج در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: «شخصا به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مخالفتی با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ندارم، اما این مهم نیازمند تصمیم‌گیری کلان و تدبیری ویژه‌ است که باید پیش از اجرایی شدن به آنها فکر شود. روز سه‌شنبه نشستی در وزارت کشور در این خصوص برگزار شد که از مسوولان کشوری اعم از دولت، نیروی انتظامی، نهادهای نظارتی و امنیتی، وزارت ورزش و جوانان و... در آن حضور داشته‌اند.

در این جلسه درباره موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بحث و بررسی شد. جمع‌بندی این جلسه نیز مشکلات زیرساختی ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بوده که باید پیش از اتخاذ هر تصمیمی درباره آن تصمیم‌گیری شود.» تاج در ادامه تاکید می‌کند تصمیم‌گیری در مورد این موضوع بر عهده مسوولان مملکتی است ولی فدراسیون هم استقبال می‌کند: «موضوع ورود بانوان یا خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها از جمله مسائل کلان مملکتی است. هر وقت نظام و دولت درباره این موضوع به یک راهکار مشخصی رسیدند، فدراسیون فوتبال به‌عنوان عضوی از کادر اجرایی این موضوع، تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به انجام خواهد رساند.» در همین حال نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال نیز از آمادگی برای ورود بانوان به استادیوم‌ها صحبت و از این موضوع استقبال کرد. لیلا صوفی‌زاده درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به سایت فدراسیون فوتبال گفت: «من متوجه حق بانوان ایرانی هستم و بارها مطالبات آنها را از رسانه‌ها و گفت‌وگوهای مستقیم و نامه‌ها دریافت کردم، اما درباره حضور بانوان سوریه باید عنوان کنم که ما در ابعاد بین‌المللی و پروتکل‌ها موظف به فراهم آوردن حضور تماشاگران مهمان در ورزشگاه هستیم، اما هنوز امکان هماهنگی با تمامی مراجع ذی‌ربط و حضور بانوان ایرانی به‌وجود نیامده است.

ما به مطالبه عمومی برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها اهمیت می‌دهیم. در این زمینه حتی در فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده است و در صدد فراهم آوردن سازوکارهایی هستیم که به محض موافقت با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، برنامه این حضور را نیز اعلام کنیم.» صوفی‌زاده در ادامه تاکید می‌کند در این راه نباید جنجال یا هیاهویی صورت بگیرد: «راهی که آغاز شده مستلزم دوری از جنجال و هیاهو است تا فرآیند حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها پایدار باقی بماند. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به تنهایی نمی‌توانند مقدمات این حضور را فراهم کنند اما به لطف خدا و با توجه به درایت متولیان ورزش و فوتبال، هماهنگی و همراهی برای تحقق این مطالبه عمومی انجام خواهد شد.»