آخرین فرصت هیات‌مدیره به علیرضا منصوریان همین بازی است، البته با توجه به روایت‌های مختلف اعضای هیات‌مدیره اصلا اگر اولتیماتومی درکار باشد. اگر او بتواند در شهر جم‌بوشهر مقابل تیم پارس‌جنوبی پیروز شود همچنان سکان هدایت آبی‌پوشان را در دست خواهد داشت اما اگر پارس‌جنوبی شگفتی‌ساز که در رده دوم جدول است، استقلال را شکست بدهد در آن‌صورت بحران آبی‌پوشان عمیق‌تر خواهد شد. هرچند مدیرعامل باشگاه به‌صورت تلویحی از منتفی شدن اولتیماتوم سخن گفته، با این حال استقلال در کانون بحران قرار دارد و برکسی پوشیده نیست که این دست حمایت‌ها همیشگی نیست، خصوصا که آمار هم تماما به ضرر تیم اوست.

آنها این فصل فقط یک گل زده و ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارند شاگردان تارتار اما با یازده گل زده همراه پرسپولیس زهردارترین خط حمله لیگ را دارند. آیا مهدی تارتار، سرمربی پرسپولیسی پارس‌جنوبی حکم اخراج منصوریان را امضا می‌کند یا این منصوریان است که استقلال را از ته‌جدول جدا می‌کند؟ استقلال از اولین بازی از دوبازی فرصتش برای احیای دوباره درجام حذفی سربلند بیرون آمد و حالا فرصت دارد تا دربازی دوم هم خود را بیمه کند. کاری که البته چندان هم راحت نیست. خصوصا اگر بدانید آنها یک لشکر ستاره مصدوم دارند.

امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، مجید حسینی، پژمان منتظری و سجاد شهباززاده مصدومان اصلی استقلال هستند که در دیدار با گل‌گهر سیرجان حضور نداشتند و با توجه به شرایط تمرینی و ریکاوری در دیدار با پارس‌جنوبی نیز قطعا حضور نخواهند داشت. به این فهرست بلندبالا باید زکی‌پور راهم اضافه کرد که بعید است به این بازی برسد. موفقیت‌های پیاپی حریف سنتی درپایتخت هم فشار را روی منصوریان بیشتر کرده است.آبی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند که رقیب در آستانه فینال قاره باشد اما در عوض آنها برای نجات از ته‌جدول دست و پا بزنند. اتفاقی که شماره ۱۰ محبوب سابق را به‌شدت در موضع ضعف قرار داده و باعث شده بیش از دو هفته بعد از شکست مقابل پدیده روزه سکوت بگیرد. حالا باید دید بازی با پارس‌جنوبی یا باردیگر نطق او را باز می‌کند یا برای همیشه باید سکوت اختیار کند؟

برنامه هفته ششم لیگ برتر:

پنج‌شنبه 23 شهریور

سپیدرود - نفت آبادان.................... ۱۸:۴۵

نفت تهران- گسترش فولاد ............ ۱۹:۴۵

فولاد - سپاهان ...................................... ۲۰

جمعه 24 شهریور

پدیده - سایپا .. ....................................... ۱۷

تراکتورسازی - سیاه جامگان ............... ۱۹

ذوب‌آهن - استقلال خوزستان ...... ۱۹:۴۵

پارس‌جنوبی - استقلال تهران ............. ۲۰

یکشنبه 26 شهریور

پرسپولیس - پیکان ............................... ۲۰