تقابل دانه درشت‌ها

سایپا- استقلال؛ تقابل علی‌دایی و منصوریان روی نیمکت‌های دو تیم، جذاب و دیدنی است. دو ملی‌پوش سابق فوتبال ایران اکنون در قامت مربی باید با یکدیگر رقابت کنند مصافی که اگرچه از نظر نتیجه کفه ترازو به نفع منصوریان سنگین بوده است اما تنش‌های سال گذشته که به دادن لقب شومن از سوی دایی به منصوریان انجامید به حساسیت آن دامن زده است. شاگردان دایی دو برد متوالی داشته‌اند و اکنون به‌دنبال سومین پیروزی خود هستند. استقلال اما هفته گذشته اولین بردش را مقابل تراکتورسازی به دست آورد و می‌خواهد خود را به جمع مدعیان برساند خواستی که برای عملی شدنش باید سایپا را شکست دهند. دایی برخلاف تقابل شخصی با منصوریان،مقابل استقلال آمار خوبی دارد و در زمان مربیگری‌اش بیشتر مقابل استقلال برنده بوده است.

به گفته خودش اینبار هم به این راحتی‌ها به آبی‌ها امتیاز نخواهد داد. دایی درکنفرانس خبری پیش از بازی در پاسخ به این پرسش که «استقلال فوتبال مالکانه‌ای را ارائه می‌دهد و چه برنامه‌ای برای مقابله با آن دارید؟»، گفت: «ما برای همه بازی‌ها برنامه‌ داریم. در دنیا هم بارسلونا مالکیت توپ را دارد، اما دیدید که در سال‌های گذشته رئال تعداد جام‌های بیشتری گرفته است. ما روی نقاط ضعف استقلال کار کردیم و می‌خواهیم فوتبال خوبی ارائه دهیم و نتیجه خوبی را کسب کنیم. قطعا هر تیمی نقاط ضعف و قوتی دارد که استقلال نیز از این قاعده مستثنی نیست.» منصوریان اما نگران زمین خراب تختی است که بعداز کش و قوس‌های بسیار به‌عنوان میزبان این بازی معرفی شد: «ما میهمان تیم سایپا هستیم، آخرین خبری که به من دادند بازی در ورزشگاه تختی انجام می‌شود و امیدوارم بازی خوبی انجام شود. هرچند کیفیت زمین خوب نیست، اما مطمئنم بازی زیبایی برگزار می‌شود. سایپا و استقلال هر دو فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارند. اگر کیفیت زمین اجازه دهد قطعا هر دو تیم فوتبالی بهتر از این را به نمایش می‌گذارند، سایپا تیم جوانی دارد و ان‌شاءالله بتوانیم با کسب سه امتیاز مسیر روبه‌رشدمان را ادامه دهیم.»

او از احتمال فیکس شدن مجتبی جباری در این بازی می‌گوید: «اگر شرایط جباری خوب باشد می‌تواند با ما شروع‌کننده بازی باشد. دغدغه ما زمین مسابقه است. او روزهای خوبی را در تمرین پشت‌سر می‌گذارد. الحمدلله ایده‌آل تمرین می‌کند. (در این هنگام به تخته کوبید) او به تنهایی کارهایی می‌کند که در سه چهار بازیکن آنها را باید ببینید. اگر شرایط مطلوب باشد امکان بازی کردنش در ترکیب اصلی هست.»

ادامه برنامه مسابقات هفته چهارم لیگ برتر:

پنج‌شنبه26 مرداد

سایپا - استقلال تهران............................ ۲۰:۴۵

تراکتور - نفت تهران................................ ۱۹:۴۵

پارس‌جنوبی - صنعت نفت.................... ۲۰:۴۵

ذوب‌آهن - سپاهان.................................. ۲۰:۱۵

جمعه27 مرداد

پدیده- استقلال خوزستان .................... ۱۸:۴۵

سپیدرود - پیکان..................................... ۱۹:۴۵

فولاد - گسترش فولاد............................. ۲۰:۳۰