استقلال خوزستان سال قبل یکی از عجیب‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایران بود. این باشگاه که به‌شدت از کمبود منابع مالی رنج می‌برد چند بار با تحصن و خودداری بازیکنانش از تمرینات روبه‌رو شد. دستگاه‌های دولتی نیز برای فروکش کردن حواشی چند نوبت به تناوب مقداری پول به این باشگاه تزریق کردند که این کار هم دردی از مشکلات مالی آنها دوا نکرد. با این حال استقلالی‌ها بی‌پولی را به جان خریدند و هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا خوب کار کردند و نتایج قابل قبولی را به‌دست آوردند. همین موضوع بود که سیروس پورموسوی، سرمربی موفق آنها را مجبور به جدایی و ملحق شدن به فولاد خوزستان کرد تا این مربی عطای کار در این تیم را به لقایش ببخشد.

اما شرایط بازیکنان این تیم متفاوت بود و آنهایی که با این باشگاه قرارداد داشتند مجبور بودند مشکلات را تحمل کنند. جالب اینکه در قرارداد‌های بازیکنان این تیم‌ بندی وجود داشت که اگرتا نیم‌فصل مسابقات فصل قبل کمتر از ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد آنها به حسابشان واریز شود می‌توانند یک طرفه قرارداد را فسخ و به تیم دیگری منتقل شوند اما مسوولان این باشگاه به طرق مختلف مانع جدایی بازیکنان خود شدند. اما باپایان یافتن فصل و باز شدن پنجره نقل و انتقالات بازیکنان این تیم که هنوز از فصل گذشته مبالغ زیادی طلبکار بودند به استناد همان بند قصد جدایی از این تیم کردند. باشگاه استقلال خوزستان نیز که شرایط تیمش را برای فصل آینده در خطر می‌بیند تصمیم گرفته مبلغی را به حساب بازیکنان خود واریز کرده تا رقم بازیکنان بیشتر از ۵۰ درصد شده و بازیکنانی که هنوز قرارداد دارند را با این سیاست نگه دارد. اما این بازیکنان که از شرایط بد باشگاه به ستوه آمده و دیگر قصد ماندن ندارند برای خروج از این تیم دست به ترفند جالبی زده‌اند.

تعدادی از آنها حساب‌های خود را مسدود کردند تا باشگاه نتواند به‌حساب آنها پولی واریز کند و بنابر این آنها بتوانند با استناد به همین موضوع راحت از این تیم جدا شوند یا حداقل این ادعایی است که ویسی سرمربی فعلی این تیم مطرح کرده است. در همین حال چند بازیکن فصل پیش استقلال خوزستان از جمله دانیال ماهینی با استفاده از همین شرایط به تیم سایپا که مربیگری آن را علی دایی برعهده دارد، پیوسته‌اند. همین موضوع سبب شده که سرمربی استقلال خوزستان علی دایی و مسوولان سایپا را متهم کند که بازیکنان آنها را هوایی کرده و مسدود کردن حساب‌ها را به آنها آموزش داده‌اند.

باشگاه سایپا به ماهینی یاد داد حسابش را مسدود کند

عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درخصوص این ماجرا با متهم کردن علی دایی به برنامه رادیو تهران گفت: «باشگاه حدود ۹-۸ میلیارد بدهی دارد و باید این بدهی‌ها را صاف کنیم. برخی بازیکنان با ما ۳ سال قرارداد دارند و خودم این بازیکنان را از لیگ یک به لیگ برتر آوردم. قانونی آمده که اگر این بازیکنان کمتر از ۵۰ درصد دریافت کنند می‌توانند جدا شوند؛ چراکه بازیکن زندگی و آینده دارد اما این نفرات بیش از ۵۰ درصد دریافتی داشتند. حال در این شرایط آنها به باشگاه دیگری پیوسته‌اند و قانون می‌گوید این بازیکنان دیگر نمی‌توانند به تیم ما بازگردند. این بازیکن برای تیم ما است. تا ۲۴ خرداد وقت داشتیم برای دانیال ماهینی پول بریزیم وقتی قصد انجام این کار را داشتیم آقایان به این بازیکن یاد دادند حسابش را مسدود کند تا پول به حسابش وارد نشود. باشگاه سایپا این کار را کرده و خود ماهینی این مساله را به من اعلام کرده است. یک وکیل به ماهینی گفته این کار را انجام دهد. ما به بانک رفتیم تا برایش پول بریزیم و گفتند او حسابش را دیروز مسدود کرده است.» ویسی در رابطه با اینکه علی دایی اعلام کرده در مورد ماهینی شلوغ‌کاری نکنید چراکه موضوع به این شکل نبوده است، اظهار کرد: «آقای دایی برای ما قابل احترام و دوست‌داشتنی است اما نمی‌توانم بگویم دایی از اسمش، نامش و وکلایی که دارد سوءاستفاده و حقی را ضایع کند. حقمان را می‌خواهیم و تا لحظه آخر می‌ایستیم. وقتی پول به‌حساب بازیکن ریختیم و او حسابش را مسدود کرده آیا این شلوغ‌کاری است؟»