حرمت نگه دارید

در برنامه این هفته ۹۰ محسن مسلمان، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی و کمال کامیابی‌نیا در یکی از آیتم‌ها در مورد مسائل مختلف تیم صحبت می‌کردند و به نوعی برای خنده و شوخی ادای سیدجلال حسینی، محمود خوردبین، برانکو ایوانکوویچ و... را درآوردند. رفتار آنها که البته بیشتر جنبه شوخی داشت اصلا به مذاق کاپیتان سیدجلال خوش نیامد و همان نیمه شب درچندجمله گفت‌وگو با خبرگزاری فارس جواب آنها را به تندی داد واز شوخی‌ها باخودش به شدت گله کرد: «من واقعا برای برخی متاسفم. اگر کسی با خودش مشکل دارد مشکلش را حل کند. من هیچ کاری با حسین ماهینی ندارم. آنها می‌خواهند مردم را بخندانند اما بحث خنداندن با این کارها فرق می‌کند. بازیکنان باید بدانند جایگاه‌شان کجاست.کاری که این‌ها کردند تا مردم را بخندانند به درد خودشان می‌خورد. مردم به این چیزها نمی‌خندند. باید بازیکنان حد و حدودشان را بدانند. همه می‌دانند طارمی و ماهینی نقش بازی می‌کنند. من متاسفم برای برخی که دست به این کارها می‌زنند.»

دیگران هم انتقادکردند

این موضوع همچنین باعث انتقاد و گلایه برخی از پیشکسوتان از این بازیکنان شد که رفتار آنها را تقبیح کردند. ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس یکی از کسانی بود که نسبت به رفتار آنها معترض شد. وی به خبرگزاری فارس گفت: «مخالف این رفتارها هستم، یک تیم باید از نظر فنی و انضباطی قوی باشد اگر پرسپولیس امسال ۸ بازیکن در تیم‌ملی دارد زمانی این تیم ۱۳ بازیکن در تیم‌ملی داشت که اصلا این مسائل رسانه‌ای هم نمی‌شد. ممکن است بگویند در دهه‌های قبل موبایل و... نبوده است اما همان موقع هم برنامه‌های تلویزیونی و دوربین بود اما کسی به خودش اجازه نمی‌داد چنین رفتارهایی انجام دهد. سیدجلال حسینی یک بازیکن بزرگ است که نقش موثری در تیم دارد، نباید این بازیکنان به خودشان اجازه دهند کاپیتان تیم را تمسخر کنند شاید خود ما زمانی که وارد اتوبوس و محل اردو می‌شدیم خیلی شوخی‌ها با یکدیگر می‌کردیم چراکه رفاقت‌ها بسیار نزدیک بود اما اجازه نمی‌دادیم این مسائل رسانه‌ای شود.

آنها برای بزرگ کردن رفیق خود و کوچک کردن دیگران این رفتارها را انجام دادند. نسل ما علاوه بر مسائل فنی نسل اخلاق هم بود، جنبه بزرگی را داشتیم و بلد بودیم چطور رفتار کنیم.» وی در مورد اینکه بازیکنان پرسپولیس در خیلی از مسائل اشتباه از یکدیگر حمایت می‌کنند مثل اینکه حسین ماهینی بعد از پنالتی مهدی طارمی در مقابل الریان اعلام کرد این پنالتی فدای سر طارمی، گفت: «بزرگ‌ترین ضربه را همین حرکت طارمی به تیم زد، ماهینی چه کاره است که می‌خواهد ضرری که به پرسپولیس وارد شده را ببخشد. این رفتارها برای این است که یکی را بزرگ کنیم و یکی را کوچک.» پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه محمود خوردبین هم دستمایه صحبت‌های بازیکنان پرسپولیس در برنامه شد و گفتند زیر پیراهن خوردبین برای دهه ۶۰ بوده است، تصریح کرد: «این بازیکنان انگشت کوچک خوردبین هم نیستند که بخواهند با او شوخی کنند.

برخی از این فوتبالیست‌ها ضربه زدنشان به توپ هم اشتباه است و این کار را به صورت اصولی بلد نیستند می‌دانید کدام بازیکن به توپ اشتباه ضربه می‌زند. مهدی طارمی ضربه زدن درست به توپ را هم بلد نیست.آقای طارمی اگر یک نفر چنین واکنشی به شما انجام می‌داد سکوت می‌کردید؟ محسن مسلمان که تا یک ضربه می‌خورد می‌خواهد به دل بازیکن برود آیا نسبت به شوخی بی‌تفاوت می‌ماند؟ خودتان را نگه دارید این تیم ۴۰ میلیون هوادار دارد که حاصل تلاش پیشکسوتان زیادی است.»

کاشانی: این درد بزرگ فوتبال ما است

رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس اما نگاه متفاوتی به این ماجرا دارد و آن را ناشی از نبود فرهنگ درست در فوتبال ایران می‌داند. جعفر کاشانی درباره اتفاقات رخ داده در این برنامه تلویزیونی به کاپ گفت: «دیگر حرفی نمانده. مگر کم صحبت کرده‌ام؟ این همه فریاد زدم فرهنگ و فرهنگ. متاسفانه درد فوتبال ایران نبود فرهنگ درست است. بروید مصاحبه‌های من را بخوانید و ببینید چند بار درباره فرهنگ حرف زده‌ام. رفتارهایی که انجام شده را زشت می‌دانم و امیدوارم روزی برسد که بازیکنان ما فرهنگ خودشان را بالا ببرند و بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند. خیلی از بزرگان این تیم الان با تاکسی کار می‌کنند و لنگ دو میلیون تومان هستند اما این بازیکنان قدر موقعیت خود را نمی‌دانند.»