دربی با طعم جنجال!

روز دوشنبه دربی مازندران بین خونه‌به‌خونه بابل و نساجی قائم‌شهر برگزار شد.دوتیم از دوشهر بزرگ استان که البته کری‌های داغی هم بین آنها وجود دارد. بعد از گل اول که تیم نساجی به‌ثمر رساند، بابلی‌ها به‌شدت علیه هواداران تیم میهمان واکنش نشان دادند اما بازی ادامه یافت و خونه‌به‌خونه گل تساوی را زد. گلی که در آخرین لحظات نیمه اول زده شد. درهمین حال اعتراض‌ها شروع شد وهواداران میزبان به سمت طرفداران نساجی‌سنگ پرتاب ‌کردند. هواداران نساجی هم فنس پشت دروازه را شکافتند تا به چمن ورزشگاه پناه ببرند.در نهایت نیزطرفداران دو تیم ابتدا با یکدیگر و سپس با نیروی انتظامی درگیر شدند تاصحنه‌های عجیب و زشتی از درگیری طرفین ثبت شود. این بازی با تصمیم مسوولان نیمه‌کاره به پایان رسید اما تبعات آن همچنان ادامه داشت و به گفته سخنگوی اورژانس شهر ۵۷ نفرمصدوم شدند و کار ۱۰ نفر حتی به بیمارستان کشید. اتفاق تلخی که پای مراجع قضایی راهم به داستان بازکرد.

قدردانی از مقامات قضایی

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید دارد که به دقت اتفاقات دیدار خونه‌به‌خونه بابل و نساجی مازندران را بررسی و رای نهایی را صادر می‌کنیم. اسماعیل حسن‌زاده در این‌خصوص به خبرگزاری تسنیم گفت: «منتظر گزارش این دیدار هستیم. خوشبختانه ناظر کمیته انضباطی در این بازی حضور داشت و از لحظه به لحظه اتفاقات، مطلع هستیم.» وی با قدردانی ازاقدام سریع مقامات قضایی شهر بابل ادامه داد: «اگرچه اصل موضوع مایه تاسف است و دو تیم از یک استان حاشیه‌های انضباطی ایجاد کرده‌اند، اما اینکه مقامات مسوول، مخصوصا مقامات قضایی شهر بابل به موقع با اتخاذ تصمیمات شایسته، دخالت کرده و آرامش در محل ورزشگاه برقرار کردند و آسیب جدی و خطرات جانی جبران‌ناپذیر پیش نیامد، جای تشکر و قدردانی دارد.» رئیس کمیته انضباطی در پایان گفت: «منتظریم تا گزارش کامل از سوی مقامات رسمی مسابقه به دست‌مان برسد و قطعا موضوع را به دقت بررسی می‌کنیم و در اولین فرصت تصمیمات لازم را می‌گیریم.»

انتقاد بهروان ازنیروی انتظامی!

در همین حال رئیس هیات فوتبال مازندران با بیان اینکه گزارش درگیری‌های بازی خونه‌به‌خونه و نساجی به کمیته انضباطی داده می‌شود از رفتار نیروی انتظامی مستقردراین بازی انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا بهروان درخصوص درگیری‌های رخ داده در بازی خونه‌به‌خونه و نساجی مازندران در لیگ دسته اول فوتبال گفت: «این اتفاقات خستگی را روی تن آدم می‌گذارد و خوشایند نیست. همه مقامات از چند روز قبل آماده برگزاری بازی بودند. خود مسابقه هم مشکلی نداشت؛ نه داوری و نه چیز دیگر.»

رئیس هیات فوتبال مازندران ماجرا را این‌گونه تعریف می‌کند: «بین دو نیمه تماشاگران نساجی با چند مامور نیروی انتظامی مشکلاتی پیدا کردند و پلیس هم از ابزار بازدارنده مثل شوکر و اسپری فلفل استفاده کرد. این باعث شد چند تماشاگر از حال بروند. دیگر تماشاگران فکر کردند مشکلاتی برای دوستانشان ایجاد شده و همین باعث شد تا تنش ایجاد شود. آنها برای هواداری از دیگران فنس را شکستند و وارد زمین شدند.»

بهروان بااعلام این خبر که پرونده بازی به کمیته انضباطی رفته، در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد پیش‌بینی بهتری برای جلوگیری از این تنش‌ها صورت بگیرد، گفت: «شورای تامین نشست‌های متعددی داشت و نظرشان این بود که تماشاگران کجا مستقر شوند. این جزو اختیارات شورای‌تامین است. فکر می‌کنم نیروهای انتظامی می‌توانستند تدابیر بهتری داشته باشند. اگر یک مقدار مدیریت بهتری می‌کردند، این اتفاق رخ نمی‌داد.»

بهروان در پایان گفت: «تماشاگران دو تیم با هم مشکلی نداشتند. در واقع مشکل بین تعدادی از تماشاگران با نیروی انتظامی بوده است. تماشاگران هم باید خودشان را بهتر کنترل کنند. نساجی و خونه‌به‌خونه از جمله تیم‌های پرطرفدار هستند. حتی با لیدرهای دو تیم هم جلساتی گذاشته شده بود ولی این اتفاقات رخ داد.»