توازن قدرت

دنیای اقتصاد: بالاخره بمب نقل‌وانتقالات در باشگاه پرسپولیس منفجر شد و سروش رفیعی رسما به قرمزهای پایتخت پیوست. اتفاقی که بعد از ازدست‌دادن عالیشاه و نوراللهی توانست مرهمی بر زخم‌های هواداران این تیم باشد. معادله قدرت حالا متوازن شد. دوستاره پرسپولیس تراکتور را قوی کردند و پرسپولیس هم مغز متفکر تبریز را به تهران کشاند. سروش در اولین مصاحبه‌اش از عشق و علاقه‌اش به رنگ قرمزگفت. نکته‌ای که حتی افتخاری مدیرعامل تیم رقیب هم درتوجیه ازدست دادن او برآن صحه گذاشت. او بعد از امضا قرارداد گفت: «من با دلم به پرسپولیس آمدم و تا زمانی که احساس کنم موثر هستم و بتوانم به پرسپولیس خدمت کنم، در این تیم می‌مانم. امیدوارم همان‌طور که من تمام تلاشم را برای پرسپولیس می‌گذارم، بتوانم از حمایت و پشتوانه باشگاه بزرگ پرسپولیس برای رسیدن به اهداف در آینده‌ استفاده کنم. مدت آن خیلی مدنظرم نیست. با قلبم به پرسپولیس آمدم و تا زمانی که بتوانم در خدمت پرسپولیس هستم.»

«7» سلطان بر تن سروش

او اتفاقا حساس‌ترین شماره باشگاه را هم انتخاب کرد. یعنی هفت معروف که هرکس بعد ازعلی پروین پوشیده چندان به او نساخته است و شاید تنها مثال نقض حمید استیلی باشد. خودش اطمینان می‌دهد کاری خواهد کرد که شائبه بد یمن بودن این پیراهن برطرف شود: «شماره ۷ شماره دوست داشتنی و مورد علاقه من است و می‌دانستم این شماره در پرسپولیس متعلق به آقای پروین، بزرگ این تیم است؛ به همین دلیل از آقای طاهری خواهش کردم از ایشان بخواهد در صورت صلاحدید ایشان این شماره را داشته باشم. همین‌جا ممنون هستم و تشکر می‌کنم از علی آقا پروین که بزرگ فوتبال ما هستند، نه فقط برای پرسپولیس که برای همه مردم ایران و امیدوارم که لیاقت این شماره و حضور در پرسپولیس را داشته باشم و بتوانم جواب تمام این حمایت‌ها را به بهترین شکل در زمین بدهم. شخصا این شماره را دوست دارم و از آن انرژی مثبت می‌گیرم و فکر می‌کنم این انرژی مثبت و ذهنیت خوب باعث کمک به من می‌شود و ذهنیت منفی شما نسبت به شماره ۷ تغییر خواهد کرد.»

اتفاقا سلطان قرمزها هم با روی خوش به اواجازه پوشیدن پیراهنش را داده است. او به خبرگزاری فارس گفته: «من که با این چیزها مشکلی ندارم، طاهری به من زنگ زد و گفت اگر امکانش هست شماره هفت را رفیعی بپوشد و من هم گفتم مبارکش باشد. من مشکلی با این مسائل ندارم و حتی با خود سروش رفیعی هم صحبت کرده و برایش آرزوی موفقیت کردم.» وی در پاسخ به این سوال که آیا رفیعی می‌تواند نماینده خوبی برای شماره هفت پرسپولیس باشد، گفت: «امیدوارم که او لیاقت این شماره را داشته باشد، البته برای اینکه بتواند در تیم جا بیفتد، کار سختی دارد، اما مطمئن هستم رفیعی برای پرسپولیس می‌تواند یک مهره خوب و موثر باشد. امیدوارم پرسپولیس امسال بتواند قهرمان لیگ شود چون به نظرم امسال تیم خوبی داریم.»

ادعای فولاد

باشگاه فولاد که بر سر مالکیت سروش مدعی است، به این انتقال اعتراض کرد. مدیرعامل این باشگاه گفت: « باشگاه فولاد خوزستان تصمیم داشت و دارد که لایحه شکوائیه خود را به کمیته انضباطی پس از انقضای خدمت سربازی بازیکن ارائه کند و تعجب من از آن است که باشگاه پرسپولیس و بازیکن نامبرده یک روز پس از اتمام خدمت سربازی بلافاصله اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند و هیچ‌توجهی به جاری بودن دعوایی که چند ماه پیش در کمیته انضباطی طرح شده بود و همچنان قابل پیگیری است، نکرده‌اند.» این درحالی است که رئیس کمیته انضباطی اطمینان می‌دهد رای این پرونده صادر و حتی به باشگاه فولاد هم ابلاغ شده است.