گروه ورزش: یک هفته بعد از انتقال وحید امیری به پرسپولیس، نوبت به استقلال رسید که انتقام باخت در آن دوئل را از قرمزها بگیرد و در بازار نقل‌وانتقالات خودی نشان بدهد. کاوه رضایی، مهاجم فصل گذشته ذوب‌آهن اصفهان در طول چند روز اخیر به شدت مورد علاقه باشگاه پرسپولیس بود و چند مرحله مذاکره با او انجام گرفت، اما در نهایت این بازیکن سر از استقلال درآورد و پیراهن شماره۹ این تیم را تصاحب کرد. حالا استقلال با یک ترافیک عجیب در خط حمله مواجه است. به اسم مهاجمان این تیم توجه کنید؛ کاوه رضایی، سجاد شهباززاده، بهنام برزای، جابر انصاری، علی قربانی و حتی بازیکنانی همچون علیرضا رمضانی یا محسن کریمی که آنها هم قابلیت بازی در خط حمله را دارند. تازه فراموش نکنیم کار پیوستن آرش افشین هم به استقلال تمام شده و او نیز به این ترافیک افزوده خواهد شد. در این شرایط به نظر می‌رسد جذب کاوه برای استقلال بیشتر از آنکه توجیه فنی داشته باشد، جنبه انتقامی داشته است. آنها با جذب کاوه، هم موفق شدند پیوستن وحید امیری به پرسپولیس را تلافی کنند و هم برنامه‌های سرخپوشان برای فصل بعد را به هم زدند. بعد از جدایی طارمی و بنگستون، برانکو علاقه زیادی به جذب رضایی داشت، اما در نهایت این بازیکن هم سرخپوش نشد تا حالا پیشانی خط حمله هجومی‌ترین تیم لیگ، به بزرگ‌ترین نگرانی هواداران تبدیل شود.

کلاف سردرگم

در حال حاضر پرسپولیس نیاز به جذب حداقل یک مهاجم هدف ایرانی دارد؛ بازیکنی که قادر باشد به جای طارمی در ترکیب اصلی به میدان برود و به اصطلاح کار را در بیاورد. یک هفته مذاکره با کاوه رضایی باعث شد مدیران این تیم از جذب بازیکنی مثل مهرداد محمدی غفلت کنند. محمدی که به صراحت از علاقه‌اش به پرسپولیس سخن گفته بود، قابلیت بازی در همه پست‌های هجومی را دارد. او سال گذشته برای تیم بحران‌زده راه‌آهن ۱۰گل زد، در حالی که کاوه رضایی در کنار بهترین پاسورهای ایران (رجب‌زاده و حدادی‌فر) تنها موفق به زدن ۶گل شده بود! با این وجود تعلل سرخپوشان باعث شد محمدی راهی سپاهان شود. دیگر گزینه‌ای که اسمش کم‌وبیش در کنار پرسپولیس به گوش می‌رسید، آرش افشین بود، اما او هم در همین فاصله با استقلال توافق کرد تا به تیم رقیب بپیوندد. پرسپولیس حالا گزینه‌های محدودتری را برای خط حمله‌اش روی میز می‌بیند. شاید تنها بازیکنی که در قواره‌های حضور ثابت در خط حمله پرسپولیس باقی مانده، مسعود حسن‌زاده باشد. این بازیکن فصل گذشته قراردادی یک میلیارد تومانی با ذوب‌آهن بست، اما چندان مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی قرار نگرفت تا عمدتا نیمکت‌نشین باشد.

حسن‌زاده در حال حاضر آماده جدایی از ذوب‌آهن است، اما پرسپولیسی‌ها برای جذب این بازیکن با یک مشکل بزرگ مواجه هستند؛ اینکه او هنوز دو فصل دیگر با ذوب قرارداد دارد و خروجش از این باشگاه مستلزم صدور رضایتنامه خواهد بود. مدیران ذوب‌آهن چند روز پیش برای انتقال این بازیکن با باشگاه ماشین‌سازی تبریز به توافق رسیدند، اما از آنجا که خود او راضی به این جابه‌جایی نبود، حضورش در تبریز منتفی شد. حالا فولاد اهواز هم برای جذب این بازیکن درخواست رسمی داده، اما همچنان خبری از پرسپولیس نیست. جالب اینکه مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن مدعی شده حتی در صورت پا پیش گذاشتن پرسپولیس هم این بازیکن سرخپوش نخواهد شد، چرا که قرمزها سر ماجرای دریافت رضایتنامه محسن مسلمان، مبلغی حدود ۳۵۰میلیون تومان به تیم اصفهانی بدهکار هستند و به این ترتیب امکان معامله دیگری بین طرفین وجود ندارد. اگر قرار باشد تهدید ذوب‌آهن جنبه جدی پیدا کند و دست پرسپولیس به حسن‌زاده هم نرسد، مشکلات این تیم برای پر کردن جای خالی طارمی شدیدتر خواهد شد.

پاشنه آشیل

پرسپولیس پارسال تیم خوبی داشت و امسال در همان تیم خوب، موفق به رفع چند نقیصه شده است. حضور بیرانوند، جلال حسینی و وحید امیری که ارکان نفت تهران در فصل گذشته بودند، نوید تقویت هر سه خط تیم برانکو را می‌داد، اما مشکل اینجاست که سرخپوشان هنوز در دو نقطه موفق به جذب بازیکنان کافی نشده‌اند که ممکن است همین دو نقطه در نهایت به پاشنه آشیل یا «پای طاووس» سرخ‌ها تبدیل شود؛ یکی خط حمله است که در حال حاضر بیشترین تمرکز روی همین منطقه گذاشته شده و دیگری هم مربوط به دفاع میانی می‌شود. پرسپولیس در پایان لیگ پانزدهم عذر سه مدافع وسطش را خواست و به این ترتیب بنگر، نورمحمدی و اومانیا به سمت درهای خروجی هدایت شدند. با این وجود مدیران باشگاه تا اینجا تنها موفق به جذب یک مدافع یعنی سید جلال حسینی شده‌اند. این یعنی آنها حداقل دو مدافع میانی دیگر لازم دارند و دردناک‌تر اینکه قرارداد لوکا ماریچ هم هنوز تمدید نشده است. با این اوصاف اگر مدیران پرسپولیس موفق به جذب بازیکنان کارآمد در این دو نقطه نشوند، توازن تیمی آنها به هم می‌خورد و ممکن است ناچار شوند تاوان سنگینی بابت این موضوع بپردازند.