چه کارگاه مادر و کودکی مناسب کودکمان است

رپرتاژ آگهی: کودک از طریق تجسم و خلاقیت به جذب و هضم دنیای اطراف خود می پردازد.

فواید کارگاه مادر و کودک چیست ؟

 شرکت در فعالیت و کارگاه مادرو کودک، گذشته از تقویت جنبه های چهار گانه فوق، بستری را برای شکوفایی استعداد کودک به وجود می آورد و به تقویت جنبه اجتماعی شخصیت کودک نیز کمک می کند.

روش کارگاه مادر و کودک:

روش کار این کلاس ها به نحوی است که کودک به طور موازی و در کنار مادر حین فعالیت متمرکز بر اهداف فوق، به صورت مستقل به خلق یک اثر هنری می پردازد.در این کارگاه ها هدف پرورش است و نه آموزش و انتظار دریافت پاسخی از کودک در برابر آنچه به صورت کارگاه به او ارائه می‌شود نیست. بلکه هدف ایجاد فضا و بستری سزاوار و سرشار از مهر، همچون خانواده، برای پرورش کودک است.

توجه به هر آن چیزی‌ست که از طریق پنج حس کودک (شنوایی، بینایی، بویایی، چشایی و لامسه) دریافت می‌شود بطور کل کارگاه های مادر و کودک با هدف پرورش خلاقیت کودکان همچنین هم پوشانی و برطرف کردن مشکلات یا ضعف های ارتباطی، تشکیل میشود که در این راستا چند رویکرد را دنبال می کنند، هدایت کارهای عملی مادران و کودکشان طی کارگروه های مشترک تجربی که طی این کار گروه ها مادر و کودک زمان بیشتری را با آرامش به خلق اثر یا خلاقیت و حتی انجام کاری ساده می پردازند که به مانوس شدن مادر و کودک بیشتر از پیش کمک می کند همچنین شناسایی ناهنجاری های کودک و مادر و برطرف کردن آن در این جمع ها صورت می پذیرد. اما اینکه هر کارگاهی چه ایده ای دارد و چه موفقیت هایی را کسب کرده است بسته به آن مرکز است.

این کلاس ها شامل فعالیت هایی که محور اصلی این کلاس ها عبارت است از آموزش هنر و تقویت هوش های هشتگانه از طریق بازی و فعالیت های هنری. کلیه فعالیت ها با حضورمادر و کودک انجام می شود و کمک شایانی در آمادگی استقلال کودک و از بین بردن وابستگی او به مادر می کند.

اهداف مهم کلاس مادر و کودک به شرح زیر می باشد:

1-رشد مهارتهای حسی و حرکتی : پرورش عضلات و حواس 5 گانه

2-شناخت کودک از خود:شناخت اعضای بدن، درک احساس، کشف و دریافت علائق و خواسته های خود

3-رشد مهارتهای اجتماعی : انجام فعالیت های گروهی در قالب هنر و بازی، آشنایی با محیط و ارتباط با آن

4-رشد مهارتهای شخصیتی و خودیاری کودک : افزایش اعتماد به نفس، حل مسئله، پرورش قوه تخیل

کودکان از طریق بازی به شخصیتی متعادل دست می یابند. کارگاه مادر و کودک کمک میکند تا کودک در کنار مادر از فضاهای بازی و آموزشی شناخت بیشتری پیدا کند.سعی بر این است تا بازی ها متنوع و کوتاه باشند تا کودک اشتیاق و انگیزه بازی را از دست ندهد. این نکته بسیار حایز اهمیت است و لازم است والدین نیز در منزل بازی ها را به صورت مداوم و برای طولانی مدت انجام ندهند و تا زمانی که کودک خسته نشده و هنوز اشتیاق و انگیزه آن بازی را دارد؛ فعالیت را متوقف کرده و کودک را در انجام بازی مربوطه تشویق کنند.

در کارگاه مادر و کودک بازی های مختلفی انجام می‌شود که هرکدام بر اساس اهداف خاصی انجام می‌‌شود که در این مقاله به مهم‌ترین اهداف این بازی‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- تقویت هماهنگی چشم و دست

۲- افزایش دقت و تمرکز

۳- افزایش قدرت حل مسئله

۴- افزایش صبر و تحمل

۵- برطرف شدن ترس از محیط های بسته

۶- برطرف شدن ترس از صداها

۷- تقویت مهارتهای کلامی

۸- ایجاد ارتباط کودکان با یکدیگر بدون پرخاشگری

۹- تقویت و بهبود غذا خوردن

۱۰- یکپارچه سازی حسی

دغدغه بسیاری از شما این است که کارگاه مناسب سن فرزندان خود پیدا کنید ما در مجموعه پرچین کارگاه‌های مادر وکودک مختلفی را برگزار میکنیم که از رده سنی ۷ ماه تا ۳ سال میتوانید متناسب با سن فرزند خود کارگاه مناسب انتخاب کنید و لیست کارگاه های مادر و کودک رو در وبسایت ما مشاهده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.