موانع تامین مالی؛ دعوت به مشارکت فعال

رپرتاژ آگهی: با آگاهی از این معضل، پروژه‌ای برای بهبود دسترسی به منابع مالی به شیوه‌ای عادلانه و کارآمد، ایجاد شده است. ثمره این پروژه ارائه پیشنهاداتی برای اصلاح و بروزرسانی فرآیندها و قوانین به مراجع ذی‌صلاح است تا مسیری منصفانه و سریع برای تامین مالی فعالان اقتصادی شایسته، خلق شود. 

دعوت به مشارکت: این پروژه برای همه فعالان اقتصادی و صاحب‌منصبانی است که می‌خواهند در فرآیند تسهیل تامین مالی، نقش‌آفرین باشند. شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن تجربیات و چالش‌هایی که در تامین مالی با آن مواجه شده‌اید و طرح پرسش‌ها در بخش‌های تبادل نظر و گفتگو، در اجرای این پروژه سهیم باشید.

بستری برای به اشتراک‌گذاری: بخش تبادل نظر و گفتگو، فراتر از یک بستر ساده برای پرسش و پاسخ است؛ این یک فضای دوسویه برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات، و کشف راهکارهای نوین برای رفع چالش‌ها است.

ایجاد ارتباط مستقیم با مراجع تصمیم‌گیری: با جمع‌آوری و تحلیل دیدگاه‌ها و تجربیات شما، پروژه قصد دارد طرح‌های پیشنهادی را به صورت سازمان‌یافته به مراجع تصمیم‌گیری ارائه دهد و پیگیری‌های لازم را تا رسیدن به نتایج مطلوب انجام دهد.

اکنون در صفحه ای تخصصی،‌ فضای گفتگویی فراهم است تا تجربیات تامین مالی خود را به اشتراک بگذاریم، سوالات را مطرح کنیم و به طور فعال در دستیابی به اهداف، مشارکت نماییم.

برای شروع به مشارکت، لطفاً به صفحه اول تبادل نظر و گفتگو مربوط به تامین مالی از طریق بازار سرمایه یا صفحه دوم تبادل نظر و گفتگو مربوط به بازار پول مراجعه کنید و بخشی از این تغییر مثبت شوید.

اطلاعات بیشتر پروژه

عنوان پروژه: تسهیل و تسریع در تامین مالی عادلانه با تمرکز بر شایستگی

1. دغدغه‌ اساسی فعالان اقتصادی:

پس از موفقیت‌آمیز بودن پروژه حذف سود مرکب و خسارت مرکب از نظام بانکی کشور، که با حمایت اتاق بازرگانی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان آغاز و با تصویب جزء ۴ از بند الحاقی به ماده ۱۰ لایحه برنامه پنجساله هفتم به پایان رسید، اکنون تمرکز خود را به سمت چالش‌های جدیدی معطوف داشته‌ایم که با هدف بهبود دسترسی به تامین مالی عادلانه و کارآمد برای فعالان اقتصادی واجد شرایط شکل گرفته است. این پروژه به دنبال برطرف کردن چالش‌های کلیدی است که فعالان اقتصادی در درک فرآیندهای تامین مالی و مواجهه با موانع موجود دارند. از آنجایی که ما و حامیان پروژه مرجع تصمیم‌گیری نهایی نیستیم، هدف ما ارائه پیشنهاداتی برای اصلاح و بروزرسانی فرآیندها و قوانین است تا از این طریق، مسیری برای تامین مالی عادلانه و سریع فراهم آوریم.

2. اهداف پروژه

هدف از این پروژه، کاهش موانع پیچیده در مسیر تامین مالی عادلانه است که شامل سختی درک فرآیندها و رویارویی با قوانین و مقررات، خصوصا مقررات دست و پاگیر میشود. این موانع نه تنها فرآیند تامین مالی را زمانبر و دشوار می‌سازند بلکه اغلب از تحقق تامین مالی سریع و عادلانه جلوگیری میکنند. با ارائه پیشنهادات به مراجع تصمیم‌گیری اعم از قوه مقننه، قوه مجریه، و قوه قضائیه، به دنبال دستیابی به اهداف زیر هستیم:

1. تسهیل فرآیندهای تامین مالی

2. کاهش موانع قانونی و اداری

3. ارتقاء شفافیت و عدالت

4. توسعه و اجرای معیارهای شایستگی و لیاقت

1. آینده پروژه

در آینده‌ای که این پروژه به خلق آن کمک کرده است، تامین مالی برای فعالان اقتصادی واجد شرایط به شیوهای ساده‌تر و سریع‌تر از گذشته انجام میشود. در این آینده، ارزیابی‌ها با دقت و تعهدی بی‌سابقه بر مبنای شایستگی و لیاقت انجام می‌گیرند، و کمترین خبری از تبعیض در تامین مالی است. از طریق پیشنهاداتی که به مراجع تصمیم‌گیری ارائه داده و پیگیری می‌کنیم، توانسته‌ایم زمینه‌ساز تحولاتی در راستای شفافیت و عدالت در فرآیندهای تامین مالی شویم، به طوری که دسترسی به منابع مالی برای فعالان اقتصادی شایسته تسهیل شده و محیط کسب و کار به گونه‌ای دوباره شکل گرفته است که تمامی تصمیمات و اقدامات تامین مالی بر اساس اصول شایستگی و استحقاق، با کمترین تبعیضی، صورت میگیرد.

2. ذینفعان پروژه

- فعالان اقتصادی.

- بانک‌ها و نهادهای مالی.

- مشاورین حقوقی و وکلای دادگستری.

- کمیسیون‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران.

- مشاورین و فعالین در حوزه بازار پول و سرمایه.

- اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور.

قول و تعهد پروژه

ما و حامیان این پروژه، برای تسهیل و تسریع در فرآیند تامین مالی عادلانه، پایدار ایستاده‌ایم و به متعهد به حمایت از فعالان اقتصادی هستیم که واقعاً مستحق و شایسته استفاده از منابع مالی هستند. این تعهد ما را به سوی طراحی و ارائه پیشنهاداتی هدایت میکند که نه تنها فرآیندهای موجود را ساده‌سازی می‌کند، بلکه به تضمین محیط کسب‌وکاری شفاف، عادلانه و مبتنی بر شایستگی کمک میکند. ما به این اعتقاد داریم که با همکاری متحد و تلاش مستمر، میتوانیم پیشنهادات را به طور مؤثر از طریق ذینفعان به مراجع تصمیم‌گیرنده منتقل کنیم و به پیگیری آنها تا دستیابی به نتایج مطلوب ادامه دهیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.