کاهش هزینه احداث باغ بادام با خرید نهال بادام یارانه ای

رپرتاژ آگهی: واردات و صادرات بادام در کشور ما بسیار زیاد است؛ بنابراین خرید و احداث باغستان های بادام بسیار مقرون به صرفه است. اگر به کاشت نهال بادام علاقه دارید، اما اطلاعات زیادی در خصوص انتخاب نهال متناسب با اقلیم منطقه خود و شرایط نگهداری از نهال بادام ندارید، در ادامه با ما باشید.

کاشت نهال بادام به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت

امروزه با توجه به نوسانات بازار ارز، بسیاری از باغداران به دنبال احداث یا توسعه باغات خود با محصولات تجاری، کم هزینه و پر بازده هستند تا بتوانند زحمات خود را به بهترین شکل ممکن برداشت کنند. کاشت بادام بسیار به صرفه و اقتصادی است؛ زیرا هزینه خرید نهال بادام نسبت به سایر نهال ها کمتر است و از طرفی شرایط نگهداری از نهال بادام بسیار آسان است.

اگر مراقبت های لازم از درختان بادام را به خوبی انجام دهید، در همان چند سال اول، تمام سرمایه خود؛ بلکه بیشتر از آن را به دست می آورید. تنوع بالای گونه های درخت بادام، آن را برای کاشت در مناطق مختلف کشور و با آب و هواهای مختلف، سازگار می کند. تنها باید با مشورت یک کارشناس، گونه بادام مناسب برای منطقه خود را شناسایی کرده و سپس اقدامات بعدی را برای کاشت انجام دهید.

نهال بادام مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع آفات، خشکسالی و شرایط آب و هوایی نامناسب دارد. از طرفی بادام میوه ای محبوب در جهان است و بسیاری از باغات بادام، قبل از به بار نشستن، پیش فروش می شوند؛ بنابراین هیچ نگرانی از بابت فروش محصول برای باغداران وجود ندارد.

اگر به دنبال سوددهی بالا هستید، گونه های بادام زیر را بکارید:

در میان گونه های متنوع نهال بادام، برخی مقاومت بالاتری دارند؛ به همین دلیل برای باغدارانی که در مناطق گرم و خشک و مناطق کوهستانی کشور زندگی می کنند، مناسب است. نهال بادام کیفیت بسیار خوبی دارند و صرفه اقتصادی بالایی برای باغداران ایجاد می کنند:

بادام مامایی؛ مختص مناطق سردو خشک

بادام مامایی؛ مختص مناطق سردو خشک

نهال بادام مامایی بومی کشور ایران است و بهترین میزان رشد آن در مناطق سردسیری و کوهپایه ای رخ می دهد. این نوع بادام مقاومت بالایی در برابر خشکی دارد و از دومین سال کاشت خود، گلدهی را آغاز می کند. نهال بادام مامایی تا ۶ متر رشد کرده و طول عمر آن بین ۳۰ تا ۳۵ سال است.

زودترین میزان  باردهی با بادام شاهرودی

سرمای بهاره بسیاری از درختان را خشک کرده یا از میوه دهی آن ها جلوگیری می کند. این اتفاق بیشتر در مناطق سرد و خشک رخ می دهد. بادام شاهرودی مقاومت بالایی در برابر سرمای بهاره دارد و از همان سال اول، باردهی را آغاز می کند. عمر مفید و اقتصادی این گونه بادام بین ۳۰ تا ۳۵ سال است؛ البته اگر شرایط نگهداری از این نهال مساعد باشد، بیش از این نیز عمر می کند.

بادام فرانیس؛ اقتصادی ترین رقم بادام  کاغذی

کاشت نهال بادام فرانیس سودآوری بسیار زیادی برای باغداران به همراه دارد. قیمت این بادام در بازار مصرف بسیار بالا است و البته طرفداران بسیار زیادی هم دارد. بادام فرانیس یکی از تجاری ترین ارقام بادام کاغذی در کشور است. هر اصله از این نهال به طور متوسط در طول سال بین ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم بادام ناب تولید می کند. گلدهی این درخت بادام دیرتر از سایر ارقام است و محصول آن در اواسط تابستان، قابل برداشت است.

بادام آذر؛ خاص مناطق سردسیر و نیمه سردسیر

بادام آذر؛ خاص مناطق سردسیر و نیمه سردسیر

از دیگر ارقام دیرگل بادام در ایران می توان به بادام آذر اشاره کرد. این نهال از لحاظ مقاومت به سرما زبان زد بوده و باردهی آن به صورت خوشه ای است. وزن هر میوه بادام آذر 14 گرم است و 50 درصد آن را مغزهایی با پوست قهوه ای تشکیل می دهد. طول عمر این نهال فوق العاده بالاتر از 30 سال است؛ بنابراین انتخابی هوشمندانه و اقتصادی برای باغداران مناطق کوهستانی و سردسیر است.

بهره روی بیشتر با کاشت بادام تونو

یکی از محبوب ترین نهال های بومی ایران، بادام تونو است که به دلیل اقتصادی بودن در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از باغداران قرار گرفته است. این نهال از جمله نهال های دیر گل است؛ بنابراین سرمای بهاره را به خوبی تحمل می کند. میوه این درخت ارزش اقتصادی و غذایی بسیار بالایی دارد و 40 درصد آن را مغز تشکیل می دهد. این نهال خاص مناطق سردسیر و کوهستانی  است. وجه تمایز نهال بادام تونو به سایر ارقام بادام خودگرده افشان بودن آن می باشد که یک مزیت برتر در مناطقی می باشد که پر ندگان به محصول بادام کاغذی آسیب می رسانند .

بادام سهند؛ تجاری ترین نوع بادام

یکی از اقتصادی ترین ارقام نهال بادام، بادام سهند است که میوه ای بسیار باکیفیت و با طعن عالی تولید می کند. مغز این بادام بسیار درشت بوده و در میان پوسته ای سنگی قرار گرفته است. نهال بادام سهند بهترین گزینه برای کاشت در مناطق معتدل و خشک است. اگر تمام شرایط برای رشد درخت مناسب باشد، بالغ بر 40 سال عمر می کند. نهال بادام سهند به دلیل پایه تلخ بودن در برابر اغلب بیماری ها و آفات مقاوم است؛ به همین دلیل هزینه های کاشت آن بسیار کم است.

خرید نهال گردو ژنوتیپ

با کمک کارشناسان رویال نهال باغداری اقتصادی را تجربه کنید

موفق شدن در حوزه باغداری و کاشت نهال اصلاً آسان نیست و نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد؛ بنابراین اگر می خواهید به تازگی این حرفه را آغاز کنید، بهتر است با کارشناسان خبره مشورت کنید تا دچار ضرر و زیان مادی نشوید. اولین گام برای باغداری اقتصادی، خرید نهال بادام باکیفیت و عاری از بیماری است. در این خصوص باید خرید نهال را از نهالستان های معتبر و نمونه کشوری انجام دهید.

نهالستان رویال با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه کاشت نهال، یکی از معتبرترین عرضه کنندگان نهال های شناسنامه دار و دارای گواهی سلامت است که مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی می باشد. شما عزیزان می توانید با کمک کارشناسان رویال نهال، باغستان خود را احداث کرده و روز به روز شاهد رشد و به بار نشستن آن باشید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نهال بادام به سایت ROYALNAHAL دات کام مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.