عدم اختصاص بودجه متناسب برای بحث امنیت اطلاعات پیش از وقوع حادثه "دغدغه اصلی کارشناسان امنیت، زیرساخت و فناوری اطلاعات استان بوشهر

رپرتاژ آگهی: شاید برگزاری سمینارها و نشست‌های تخصصی مرتبط با امنیت اطلاعات، باید برای مدیران ارشد غیرمرتبط با فناوری اطلاعات و امنیت برگزار شود تا به اهمیت موضوع پی ببرند. در زمانی که داده‌ها (دیتا) ارزشمندترین دارایی هر سازمان به حساب می‌آید، باید تاکید کرد که هزینه‌های امنیت سایبری در پیشگیری، در مقابل بازیابی اطلاعات پس از وقوع حادثه چندین برابر بیشتر است و خسارت‌های مالی تنها بخش کوچکی از خسارتی است که به سازمان‌ها وارد می‌شود؛ در بسیاری از موارد خسارت و هزینه این اتفاقات اصلا قابل جبران نیست.

شرکت مهندسی و امنیت شبکه دژپاد، آگاهی‌بخشی و ارائه راهکار به سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف را بخش مهمی از مسئولیت سازمانی خود تعریف کرده و در این راستا هفدهم مهر ماه ۱۴۰۲ به دعوت مرکز آموزش و پژوهش توسعه آینده‌نگری استان بوشهر، همایشی با عنوان "راهکارهای حفاظت و صیانت از داده‌های سازمان" برگزار کرد.

مخاطب این همایش کارشناسان ارشد امنیت، زیرساخت و فناوری اطلاعات بودند که در بخش پایانی و در قسمت پرسش و پاسخ دغدغه‌های خود را مطرح کردند. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مطرح شده، اولویت ندادن به مقوله‌‎ی امنیت اطلاعات در سازمان‌ها و عدم اختصاص بودجه متناسب برای پیاده‌سازی راهکارهای امنیتی پیش از وقوع حادثه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. فراتر از رقابت‌ها و سودآوری تجاری، شنیده شدن این نگرانی‌ها و ارائه راهکار عملی برای آنها است که باید مورد توجه قرارگیرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.