گردهمایی مدیران امنیت شبکه در عسلویه

شرکت مهندسی و امنیت شبکه‌ی دژپاد، در تاریخ 26 تیر ماه 1402، همایشی تخصصی با موضوع « معرفی مراکز داده‌ی نرم‌افزاری و طرح امن‌سازی»، در مرکز همایش‌های خلیج‌فارس منطقه‌ ویژه‌ی پارس، با همکاری کمیته‌ی امنیت سایبری منطقه ویژه‌ی پارس برگزار کرد. مخاطبان این همایش، مدیران امنیت، مدیران فناوری اطلاعات و کارشناسان ارشد فناوری اطلاعات صنایع پتروشیمی، نفت و گاز فعال در استان بوشهر، منطقه عسلویه بوده‌اند.

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساختT در سال 1401 روزانه به طور متوسط ۲۳ حمله‌ی سایبری به شبکه‌ی زیرساخت کشور دفع شده است. این گزارش تایید می‌کند که ابرقدرت‌های سیاسی و اقتصادی دنیا در حال تغییر رویکرد خود از تقابل و رقابت نظامی به رقابت در حوزه‌ی سایبری و شبکه اطلاعاتی هستند. همین موضوع باعث شده تا سایر کشورها نیز به دنبال تقویت زیرساخت‌های اطلاعاتی خود و استفاده از تکنولوژی به روز در زمینه‌ی امنیت داده باشند؛ چرا که آنها نیز از آسیب‌های احتمالی این تغییر مصون نیستند.

ایران به عنوان کشوری با شرایط پیچیده‌ی سیاسی در منطقه و وجود فشار تحریم‌های گسترده‌ی جهانی، باید راهکارهایی برای مقابله با خطرات، تهدیدها و حملات سایبری و امنیتی پیدا کند. سابقه‌‌ی حملات خرابکارانه‌ علیه زیرساخت‌های کشور بر کسی پوشیده نیست. ایجاد اختلال در جایگاه‌های سوخت آبان 1400، در کنار حملات علیه تاسیسات هسته‌ای سال‌های اخیر، تنها برخی از نمونه‌های تهدید سایبری در ایران است. در نتیجه کمک به ارتقای سطح امنیت فضای سایبری کشور و افزایش سطح آگاهی مدیران شرکت‌های صنعتی، یکی از وظایف مهم سازمان‌های فعال در این زمینه است.

منطقه ویژه‌ی اقتصادی عسلویه، به عنوان شریان اصلی اقتصادی کشور، همیشه یکی از اهداف اصلی مهاجمان سایبری بوده است. این منطقه، با انگیزه‌های مختلفی من‌جمله موضوعات سیاسی و اقتصادی مورد حمله‌ی سایبری قرار می‌گیرد. پس تاثیرگذاری مثبت در جهت افزایش امنیت شبکه و زیرساخت اطلاعاتی این منطقه امری بسیار مهم و مسئولیتی خطیر برای تمامی فعلان حوزه مهندسی و امنیت شبکه است.

دژپاد نیز با توجه به ماموریت سازمانی خود یعنی آگاهی‌رسانی، کمک عملیاتی و همفکری تخصصی، همواره تلاش می‌کند تا گامی موثر در این راستا بردارد. بیان خطرات حملات سایبری احتمالی و چگونگی مقابله با آن، با توجه به شرایط کشور، مساله مهمی بود که در این همایش به آن پرداخته شد. همچنین ارائه‌ی راهکارهای جامع مقابله با مخاطرات مربوط به نشت اطلاعات در کنار کمک به یکپارچگی آن، از موضاعات مطروحه در این نشست بوده است. نهایتا به بررسی راهکارهای نوین حفاظت از داده، یعنی استفاده از راه‌حل مراکز داده‌ نرم‌‌افزارمحور، در این رویداد پرداخته شد. کاهش هزینه‌ و افزایش بهره‌وری با روی‌آوردن به SDDCها، مساله‌ای مهم در حوزه‌ی فناوری اطلاعات است؛ به خصوص در شرایط کنونی که سازمان‌ها غالبا با کمبود منابع مالی، زمان و نیروی متخصص IT مواجه هستند.

با برگزاری این همایش تخصصی، تلاش شد تا گامی موثر برای بهبود زیرساخت‌های امنیت سایبری کشور، با ارائه متخصصان این حوزه، همراهی مدیران فناوری اطلاعات صنایع منطقه ویژه و نمایندگان افتا، برداشته شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.