فولاد ماهان به عنوان واحد حامی حقوق مصرف کننده انتخاب شد.

 عضو هیئت رئیسه انجمن فولاد آذربایجان شرقی و مدیرعامل فولاد ماهان تبریز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: حقوق مصرف کننده زمانی برآورده می شود که تولید رونق پیدا کند و رقابت در بازار به وجود بیاید. یعقوب دلال قدیم کنترل و نظارت دستگاه های دولتی بر بازار کشور را در تضمین حمایت از حقوق مصرف کننده ناکافی دانست و گفت: باید برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، میزان تولید با تامین مواد اولیه و مورد نیاز واحدها افزایش یابد و مشکلات واحدهای تولیدی رفع شود.

وی کنترل بازار با بخشنامه ها خلق الساعه و ضد تولید را غیرممکن دانست و ادامه داد: نمی توانیم انتظار داشته باشیم واحدهای تولیدی مواد اولیه را که از مدت ها قبل خریده اند و تا تبدیل آنها به محصولات تولیدی، قیمت آنها بیش از ۴ برابر شده است را به همان نرخ اولیه بفروشند چرا که نتیجه ای جز ورشکستگی و نابودی برای واحد تولیدی در پی نخواهد داشت.

2

عضو هیئت رئیسه انجمن فولاد آذربایجان شرقی، صدور بخشنامه ها  احکام قهری برای کنترل بازار را تنها موجب تحت فشار قراردادن تولیدکننده دانست و بیان کرد: صدور چنین بخش نامه هایی که در برخی موارد با شرع نیز مطابقت ندارد، موجب می شود تا تولیدکنندگان برای کاهش فشارهای وارده به عدم شفافیت مالی دست بزنند که موجب تضییع حقوق بیت المال خواهد شد.

دلال قدیم ادامه داد: رعایت حقوق مستقیم و غیرمستقیم مصرف کننده ضامن بقای واحد تولیدی و خدماتی در جامعه است و برای اینکه واحد تولیدی و خدماتی مشتری خود را از دست ندهد، باید به صورت شفاف مشخصات کالای تولیدی و خدمات خود را به مصرف کننده ارایه دهد.

وی با ذکر مثالی در خصوص ارائه کالای مرغوب در بازار گفت: مواد اولیه ای که شرکت فولاد مبارکه در بازار عرضه می کند با اینکه قیمت بالاتری از نمونه های مشابه دارد اما به سبب کیفیت، استحکام و وزنی که دارد استفاده از آنها به نفع مصرف کننده  خواهد بود.

مدیرعامل فولاد ماهان تبریز در پایان سخنان خود گفت: اجرای دقیق قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان به وسیله فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف مصداق بارز عمل به اقتصاد مقاومتی و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

3

در پایان این مراسم از مدیران ۵۲ واحد تولیدی، صنعتی و گردشگری آذربایجان شرقی با اهدای تندیس های ویژه تجلیل شد که در میان آنها پنج واحد برگزیده ملی بودند.

شرکت فولاد ماهان تبریز که از برگزیدگان این همایش بود، تولیدکننده انواع قوطی، لوله و پروفیل و انواع چارچوب فلزی و پروفیل از ورق فولادی است که فعالیت خود را از سال 1390 در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و با ظرفیت 20 هزار تن شروع کرد و ظرفیت خود را به 60 هزار تن در سال افزایش داد.

محصولات تولیدی این مجموعه در حال حاضر مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی است و همین مساله باعث شده است تا فولاد ماهان تبریز موفق به اخذ نشان ملی استاندارد گردد. البته این تنها موفقیت این مجموعه صنعتی نیست، بلکه فولاد ماهان تبریز در کارنامه خود عنوان های واحد نمونه کارگری، صادرکننده نمونه غیرنفتی آذربایجان شرقی و واحد نمونه صنایع فلزی در گرامیداشت روز صنعت و معدن را نیز دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.