دوربین سونی Sony A7R V؛ تجربه عکاسی با هوش مصنوعی

سیستم فوکوس خودکار  هوش مصنوعی به کار رفته در این دوربین، یک جهش عالی رو به جلو است. همچنین تثبیت‌کننده تصویر داخلی بهبود یافته آن برای گرفتن عکس‌های آهسته‌تر با دست بسیار عالی عمل می‌کند. حتی صفحه نمایش متحرک  این دوربین آن‌قدر خوب است که باید در اولین فرصت توسط سایر سازندگان کپی‌برداری شود. در نهایت سنسور ۶۱ مگاپیکسلی که بهترین کیفیت تصویری را ارائه می‌دهد که امروز می‌توانید بدون پرش به فرمت متوسط دریافت کنید. از این رو در این مطلب با دوربین سونی Sony A۷R V و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن آشنا می‌شویم.

بالاترین کیفیت و وضوح تصویر در جهان با Sony A۷R V

در حالی که دوربین سونی Sony A۷R V سنسور ۶۱ مگا پیکسلی مشابه مدل A۷R IV را دارد، اما در این مدل دو پردازنده  و به‌روز شده Bionz XR به کار رفته است. دقت ۶۱ مگا پیکسل، بیشترین رزولوشن را در بین دوربین‌های موجود در بازار دوربین‌های فول فریم به کاربران ارائه می‌دهد. اما در عین حال باعث ایجاد نویز در تصویر نیز می‌شود. اما پردازنده‌های سونی اجازه می‌دهند تا کیفیت تصویر بیشتری را از عکس‌ها استخراج کند و مقداری از نویزی که در ISOهای بالاتر مشاهده می‌کنیم را کاهش دهد. بر اساس تجربه، سنسورهایی با وضوح بالاتر برای عکاسی ماکرو در زیر آب ترجیح داده می‌شوند. به این دلیل که به عکاسان امکان برش عکس، اما با حفظ تمامی جزئیات را می‌دهد.

پردازنده فوکوس خودکار هوش مصنوعی دوربین Sony A۷R V

فوکوس خودکار ویژگی درخشان دوربین Sony A۷R V به شمار می‌رود. اما به این معنی نیست که مدل قبلی A۷R IV از فوکوس خودکار خوبی برخوردار نبود. دوربین A۷R V اولین دوربین سونی با پردازنده اختصاصی فوکوس خودکار هوش مصنوعی است و قول داده که بهترین دوربین فوکوس خودکار سونی باشد.

اکنون وقتی صحبت از فناوری‌های  به میان می‌آید، اصطلاح "AI" بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد A۷R V، سونی الگوریتم‌های تشخیص سوژه را چنان توسعه داده است که هوش مصنوعی آن می‌تواند از داده‌های ارائه شده به دوربین در هنگام حرکت نیز یاد بگیرد. این قابلیت ردیابی سوژه با فوکوس خودکار سونی را در موقعیت‌های واقعی بسیار دقیق‌تر می‌کند و همچنین ردیابی فوکوس خودکار چشم حیوانات را بهبود می‌بخشد.

دوربین عکاسی سونی

انتقال پردازش فوکوس خودکار به یک پردازنده اختصاصی در این مدل دوربین عکاسی سونی، سرعت پردازش را نیز بهبود می‌بخشد. از این رو این دوربین بهترین گزینه برای عکاسان زیر آب است، به‌خصوص آن‌هایی که با محیط‌های کم‌نور و متحرک سریع سروکار دارند تا بتوانند عکس‌های بهتری بگیرند،.

تثبیت کننده تصویر داخلی بهبود یافته دوربین سونی  A7R V

کمپانی سونی، تثبیت‌کننده تصویر داخلی یا IBIS را توسعه داد، اما کانن این ویژگی را در Canon R5 کامل کرد و تصحیح تصویر 8 مرحله‌ای را ارائه داد. با عرضه دوربین  سونی Sony A7R V، سونی قول داده است که R5 را مقلوب کند. تثبیت‌کننده تصویر IBIS به سنسور موجود در دوربین اجازه می‌دهد تا حرکت کند و به حرکات بدنه دوربین پاسخ دهد تا سنسور تصویر در یک مکان بماند.

قابلیت  IBISبه نوعی شبیه ژیروسکوپ عمل می‌کند. بنابراین اگر معمولا در تصاویر خود با سرعت شاتر خاصی، لرزش دوربین را می‌گیرید، وقتی IBIS را روشن می‌کنید، دیگر این مشکل را نخواهید داشت و در واقع می‌توانید با سرعت شاتر 8 استاپ بسیار آهسته‌تر عکس بگیرید! از این رو با استفاده از این قابلیت می‌توانید به راحتی و بدون تاری حاصل از حرکت، در حین عکاسی از سوژه‌های غیر متحرک با سرعت یک‌هشتم ثانیه عکاسی کنید.

بهبود ویژگی‌های فیلم‌برداری دوربین سونی Sony A7R V

سونی A7R IV و A7R V، دوربین‌های برگزیده‌ای برای فیلمبرداری در زیر آب نخواهند بود. هر دو دوربین دارای دقت مگا پیکسل بسیار زیادی برای تولید ویدیو بسیار تمیز (کم نویز) در ISOهای بالاتر هستند. با این حال، دوربین سونی Sony A7R V ویژگی فیلم‌برداری را برای ویدیوهای زیر آب ارتقا داده است و به عکاسان اجازه می‌دهد تا به راحتی از این دوربین در تمامی شرایط استفاده کنند.

دوربین سونی

دوربین سونی A7R V می‌تواند ویدیوی 8K تا 24 فریم در ثانیه ضبط کند که امکان برش‌های قابل توجه در ویدیوهای ماکرو را فراهم می‌کند. همچنین ویدیوهای 4K تا 60 فریم در ثانیه را امکان‌پذیر است که تجربه فیلم‌برداری پایدار و کند را به کاربر می‌دهد. این دوربین همچنین گرما را به خوبی دفع و امکان ثبت نامحدودی از وقایع را به‌صورت ویدیو را فراهم می‌کند. در نهایت، A7R V به شما اجازه می‌دهد در پروفایل‌های S-Log و S-Cinetone و همچنین ویدیوهای RAW در یک رکوردر خارجی عکس بگیرید. همه این گزینه‌های ضبط امکان تصحیح رنگ عالی و حفظ جزئیات را در پردازش‌های بعدی فراهم می‌کنند.

عکاسی و فیلم‌برداری زیر آب با آخرین کیفیت توسط Sony A7R V

ما فکر می‌کنیم دوربین سونی Sony A7R V، یک دوربین عالی و کاربردی برای عکاسی و فیلم‌برداری زیر آب خواهد بود. اما قطعا عکاسان زیر آب، این دوربین را بیشتر از فیلم‌برداران زیر آب دوست خواهند داشت. یک دوربین عکاسی حرفه ای با وضوح بالا معمولا با اضافه کردن نویز در ایزوهای بالاتر کیفیت فیلم را کاهش می‌دهد. با این حال، با ارائه قابلیت ضبط نامحدود 4K/60p و حتی ضبط 8K به کاربران، این دوربین ابزاری قدرتمند برای فیلم‌برداری زیر آب نیز به شمار می‌رود.

دوربین Sony A7R V از طرفی بهترین انتخاب عکاسان ماکرو زیر آب است که به وضوح بیشتری برای برش عکس نیاز دارند. سونی A7R V برای عکاسی با زاویه باز، دوربین بسیار قدرتمندی خواهد بود، اما مگا پیکسل‌های اضافه شده شما را ملزم به عکاسی با سرعت شاتر بالاتر می‌کند تا در مقایسه با دوربین‌های با وضوح کمتر، تاری حرکت کمتری داشته باشید. با این حال این مشکل مربوط به دوربین Sony A7R IV قدیمی‌تر بود و با بهبود IBIS در مدل Sony A7R V دیگر این مشکلات را ندارید. در واقع، بهبود سرعت فوکوس خودکار وIBIS ، دوربین A7R V را به یک اسباب کار حرفه‌ای برای عکاسان زیر آب تبدیل می‌کند که به گرفتن عکس‌های فوری و سریع نیاز دارند.

خرید دوربین سونی

فلاشیران؛ مرجعی معتبر برای خرید دوربین سونی Sony A7R V

دوربین  سونی Sony A۷R V با قابلیت‌های متعدد از جمله پردازنده، فوکوس خودکار هوش مصنوعی و تثبیت کننده تصویر داخلی بهبود یافته، انتخابی بسیار عالی برای عکاسان و فیلم‌برداران حتی برای ثبت وقایع زیر آب به شمار می‌رود. فروشگاه اینترنتی فلاشیران در سال 1384 با هدف تهیه و توزیع تجهیزات، لوازم جانبی و فروش لوازم عکاسی و فیلم‌برداری تاسیس شد. فروشگاه ما در نظر دارد تا با ارائه بهترین محصولات روز دنیا در زمینه عکاسی با قیمت‌های مناسب، لذت یک خرید دل‌چسب را برای شما ایجاد کند. پس برای خرید دوربین Sony A7R V پیشنهاد می‌شود که همین حالا به سایت ما مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.