مدیر بخش خاورمیانه شرکت نفتی توتال فرانسه دو شرط برای بازگشت به نفت ایران مطرح کرد و گفت: تمایل توتال برای ورود به بخش‌های تولید LNG، پتروشیمی و استخراج نفت است که در این زمینه منتظر رونمایی از قراردادهای جدید نفتی ایران هستیم.

استفان میشل، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت نفتی توتال فرانسه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: این شرکت سابقه طولانی در صنعت نفت ایران دارد.

این مقام توتال تاکید کرد: شرایط با توافق هسته‌ای رو به بهبود است و توتال تمایل دارد با لغو تحریم‌ها به میادین انرژی ایران بازگردد. میشل با بیان اینکه پیش از اعمال تحریم‌ها ما در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی مشغول به کار بودیم، گفت: با لغو تحریم‌ها این شرکت با توان تامین مالی، متخصصان، دانش و فناوری و حضور خود در بازار به همکاری با صنعت انرژی ایران خواهد پرداخت.

استفان میشل تاکید کرد: همین حضور در ایران و همراهی با هیات‌ فرانسوی گویای تمایل ما برای همکاری با ایران است. این مقام توتال درباره رقابت شرکت‌های بزرگ اروپایی مانند بریتیش پترولیوم و انی برای ورود به بخش نفت و گاز ایران و جایگاه توتال در این رقابت گفت: ما جزو ۵ شرکت بزرگ نفتی در جهان هستیم و آماده‌ایم با لغو تحریم‌ها در همه حوزه‌ها نظیر تولید LNG، پتروشیمی و استخراج نفت در خشکی و فراساحل با ایران همکاری کنیم. نماینده توتال در ایران تاکید کرد: ما آمادگی همکاری با ایران را داریم آما آنچه مهم است رسیدن به یک توافق دو‌جانبه و یک درک متقابل بین طرف‌های ایرانی و توتال برای آغاز همکاری است.

میشل افزود: ما به دلیل سابقه طولانی در همکاری با ایران و حضور در پروژه‌های نفتی و گازی کشور دانش مورد نیاز فعالیت در ایران را نیز داریم و در حال حاضر شرکت نفتی توتال منتظر رونمایی از قراردادهای جدید نفتی ایران در لندن است. استفان میشل اعلام کرد: در حال حاضر دو پیش‌شرط برای حضور توتال در ایران وجود دارد که یکی لغو کامل تحریم‌ها و دیگری جذاب بودن و سودآور بودن پروژه‌ها در ایران برای این شرکت است.