عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بر ثبات قوانین با هدف جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مثبت درخصوص جذب سرمایه‌گذاران، ثبات قوانین است.

به گزارش «شانا» غلام محمد زارعی، با اشاره به تغییر مناسبات سیاسی و اقتصادی پس از توافق‌های اخیر هسته‌ای اظهار کرد: باید به‌ سرعت بستر را برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی فراهم کرد تا این صنعت بتواند در کشور نقش‌‌آفرینی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم افزود: یکی از محورهایی که سبب ایجاد تسهیل سرمایه‌گذاری در پتروشیمی می‌شود، ثبات در قوانین مرتبط با این حوزه در تمام بخش‌ها است.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن گفت: مجلس نسبت به رفع موانع تولید در کشور اهتمام دارد. زیرا رونق کسب‌‌و‌کار است که موجب رشد اقتصادی می‌شود، بنابراین پتروشیمی نیز نقش و جایگاه با اهمیتی در فرآیند شکوفایی اقتصادی دارد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی یکی از مزیت‌های کشور است، افزود: به‌ یقین، درخصوص رشد اقتصادی مدنظر برنامه‌های توسعه، باید به توان و مزیت‌های کشور اتکا کرد تا ضریب تحقق برنامه‌ها افزایش یابد.

وی افزود: یکی دیگر از مزیت‌های بازار سرمایه ایران، سود و نفع آن برای سرمایه‌گذار است. زیرا سودی که برای سرمایه‌گذار محقق می‌شود (در صنعت نفت) از کشورهای اروپایی هم بیشتر است. بنابراین، ضریب کسب سود بالا نیز برای اقتصاد ایران در کنار دیگر ویژگی‌ها، مزیت محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: به‌ یقین، در جذب سرمایه‌گذاران خارجی، حمایت از صنایع داخلی همچنان در دستور کار مسوولان است و سیاست دولت، تحقق اقتصاد مقاومتی است.