آمارهای ورود و خروج تانکرها نشان می‌دهد که شرکت اسار اویل هند در ماه آگوست در مقایسه با ماه قبل، حدود ۵درصد بیشتر از ایران نفت وارد کرده است. همچنین میزان واردات نفت این شرکت از ایران در ۹ ماه نخست امسال، حدود ۶/۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، این شرکت پالایشگاهی بخش خصوصی هند در ماه آگوست روزانه ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است که این رقم ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد. واردات نفت شرکت اسار در ماه آگوست، نسبت واردات به ۹۸ هزار و ۷۰۰ بشکه‌ای در روز ماه جولای ۹/۴درصد افزایش داشته است.

شرکت اسار در سه ماه نخست امسال میزان واردات نفت از ایران را افزایش داد و به دهلی نو کمک کرد تا به هدف‌گذاری واردات روزانه ۲۲۰ هزار بشکه نفت از ایران در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۴ دست یابد. به همین دلیل، خرید نفت اسار از ایران در بازه زمانی ژانویه تا آگوست، به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسید. واردات نفت هند از ایران در بازه زمانی ژانویه تا آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدودا ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۲۷۱ هزار بشکه در روز رسید. شرکت اسار در این باره هیچ اظهار نظر رسمی‌ای نکرده است.