آژانس بین‌المللی انرژی با توجه به مصرف بیش از حد انتظار نفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی، پیش‌بینی تقاضا را یک میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه افزایش داد. به گزارش «ایرنا»، این مرکز تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۴میلادی را به‌طور متوسط ۹۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد. این افزایش تقاضا پس از آن اعلام شد که تقاضای طلای سیاه در آمریکا در ماه فوریه و نیز در آلمان، انگلیس و ژاپن در سه ماه نخست سال میلادی فراتر از پیش‌بینی‌ها رفت.

این در حالی است که دبیر کل اوپک اخیرا نسبت به تاثیرپذیری صنعت نفت وگاز از چالش‌های جهانی موجود هشدار داده است.

به گزارش «ایسنا»، البدری معتقد است صنایع بالادستی هزینه‌بر و زمان‌بر است و باید این نکته را مدنظر قرار داد که چالش‌های موجود می‌تواند هر گونه سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌برداری نفت و پروژه‌های تولیدی را به خطر انداخته و همچنین تولید آینده نفت را تهدید کند.

به اعتقاد البدری رویدادهای سیاسی بر بازارهای نفتی موثر است و تامین انرژی را با مشکلاتی همراه می‌کند. در سال‌های گذشته نیز رویدادهای سیاسی متعددی وجود داشته که بازارهای نفتی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است؛ ازجمله ناآرامی‌ها در عراق، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، قیام لیبی، مصر و تونس، ناآرامی در بخش‌هایی از نیجریه، درگیری‌های سوریه و برخی مناطق دیگر از جمله یمن و سومالی. کارشناسان معتقدند موقعیت حال حاضر اقتصاد جهان تصویر پیچیده‌ای را نشان می‌دهد؛ برای مثال در وضعیت کشورهای عضو همکاری اقتصادی بهبود حاصل شده است اما وقایع اخیر اوکراین که موجب کاهش سرعت اقتصادهای نوظهور شده نشانگر تاثیر این چالش‌ها است.