واشنگتن معافیت تایوان برای واردات نفت از ایران را به شرط عدم تغییر سطح واردات نسبت به ۶ ماه گذشته تمدید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع دولتی و پالایشگاهی تایوان اعلام کردند: آمریکا معافیت این کشور برای واردات نفت از ایران را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد. به گفته این منابع، تایوان این معافیت را پس از توافق این کشور با آمریکا مبنی بر ثابت نگه داشتن سطح واردات در این ۶ ماه به میزان ۶ ماه قبل دریافت کرد.

یکی از این منابع آگاه گفت: ما به تازگی بررسی دوره ۶ ماه واردات نفت تایوان از ایران را به پایان برده‌ایم که بر اساس آن تایوان باید میزان واردات از ایران را در نیمه نخست سال ۲۰۱۴، کمتر از ۲ میلیون بشکه نگه دارد. به گفته این منابع، تایوان از دسامبر امسال تا می‌۲۰۱۴ از تحریم‌های ایران معاف می‌شود.

تایوان در سال جاری تاکنون روزانه کمی بیش از ۱۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است؛ این کشور سال گذشته ۲۴ هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده بود. کشورهای واردکننده نفت خام ایران مجبور بودند مدارکی مبنی بر کاهش مداوم خرید نفت از این کشور به آمریکا ارائه دهند، تا صلاحیت دریافت معافیت از تحریم‌ها برای ۶ ماه را داشته باشند. وی افزود: احتمالا ما باید منتظر بررسی بعدی برای نیمه دوم سال ۲۰۱۴ بمانیم تا ببینیم که سطح واردات افزایش می‌یابد.