شانا- معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ٢٢ حلقه چاه نفت‌وگاز در قالب پروژه‌های حفاری در مناطق خشکی و دریایی کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.
مهندس محمدرضا تاکایدی گفت: این چاه‌ها با تلاش متخصصان این شرکت در پروژه‌های میدان پارس جنوبی (فازهای ١٢، ١٧، ١٨)، آزادگان شمالی، یادآوران و خارتنگ تکمیل و برای بهره‌برداری تحویل واحدهای متقاضی شد.وی افزود: از این تعداد چاه ٨ حلقه آن در فاز ١٢ ، ٤ حلقه در آزادگان شمالی، ٤ حلقه در میدان یادآوران، یک حلقه اکتشافی در خارتنگ، ٤ حلقه در فاز ١٧ و یک حلقه نیز در فاز ١٨ پارس جنوبی تکمیل شده است. تاکایدی متراژ حفاری امسال در قالب اجرای پروژه‌های کلید در دست را ٤٨ هزارو ٩٧٣ متر عنوان و اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و تاکید بر شتاب بخشی در روند اجرای این طرح، عملیات تعمیر و تکمیل ١١ حلقه چاه در فاز ١٢ این میدان نیز به پایان رسید و همچنین دستگاه شهید رجایی ترخیص شد تا پس از تعمیرات دوره‌ای در پروژه حفاری چاه‌های اکتشافی عملیاتی شود. معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌ها گفت: همچنین به منظور شتاب بخشیدن به تکمیل فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی، این شرکت تمامی امکانات خود را برای اتمام سریع این پروژه به کار خواهد گرفت. وی درباره نحوه انجام کار در این معاونت توضیح داد: در این معاونت انجام کار به صورت EPD شامل دکل حفاری، خدمات فنی، طراحی، نظارت، تامین کالا و مواد برنامه‌ریزی و به اجرا در می‌آید و در پروژه‌های قراردادی علاوه برانجام عملیات حفاری بر اساس نیاز متقاضیان خدمات فنی مهندسی نیز ارائه می‌شود.
تاکایدی افزود: در نیمه اول سال ٩١ در اجرای پروژه‌ها ١٣ حلقه چاه تکمیل شد و این در حالی است که امسال طی این مدت ٩ حلقه چاه بیشتر حفاری و تکمیل شده و ٣ حلقه چاه نیز ٢٩ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده در مدار تولید قرار گرفته است.