هشت پالایشگاه کوچک و متوسط میعانات گازی در عسلویه ساخته می‌شود
ساخت هشت پالایشگاه کوچک و متوسط میعانات گازی در عسلویه برنامه‌ریزی شده که تاکنون پنج سرمایه‌گذار مجوزهای لازم برای عقد قرارداد و ایجاد پالایشگاه میعانات گازی را دریافت کرده‌اند.
به گزارش «شانا» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از درخواست هشت سرمایه‌گذار ایرانی برای ساخت مینی پالایشگاه میعانات گازی در این منطقه خبر داد و گفت: با ساخت و بهره‌برداری از این پالایشگاه‌ها، محصولات فرعی از جمله، میعانات گازی، گازوئیل، بنزین، نفتا و قیر ٧٠-٦٠ تولید خواهد شد. حجت‌الله فریدونی ظرفیت این پالایشگاه‌ها را بین ٢٠ تا ١٥٠ هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌ها تا سه سال آینده این هشت پالایشگاه در عسلویه به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توضیح داد: از هشت سرمایه‌گذار ایرانی، تاکنون پنج سرمایه‌گذار مجوزهای لازم را برای عقد قرارداد و ایجاد پالایشگاه از سازمان منطقه ویژه پارس دریافت کرده‌اند. وی تصریح کرد: سه سرمایه‌گذار نیز، در حال طی فرآیندهای عقد قرارداد برای ایجاد پالایشگاه در این منطقه هستند. فریدونی تاکید کرد: قرارداد‌های این هشت سرمایه‌گذار ایرانی متقاضی احداث پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا سه ماه آینده نهایی می‌شود.