روند عملیاتی طرح پتروالفین به منظور احداث واحد متانول، پس از امضای تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌های مربوطه با کنسرسیوم چینی برای اخذ لیسانس واحدهای متانول، الفین، پلی‌‌‌پروپیلن (PP)  و پلی‌‌‌اتیلن سنگین (HDPE)  سرعت یافت و فاز نخست این طرح با هدف احداث مخازن ذخیره‌‌‌سازی محصول، با اجرای عملیات شمع‌‌‌کوبی در هفته گذشته، پس از انجام عملیات تحکیم بستر و احداث جاده‌‌‌های پیرامونی آغاز شد.

محمدجواد بدری، نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌‌‌آوران به‌‌‌عنوان سهامدار عمده این طرح درباره وضع و اهداف پروژه پتروالفین فن‌‌‌آوران گفت: مخازن ذخیره‌‌‌سازی با ظرفیت مجموع ۱۰۰‌هزار تن (دو مخزن ۵۰‌هزار تنی) انبارش محصول در ضلع جنوب غربی محل احداث طرح، در سایت ۵ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف توسعه ظرفیت انبارش و درآمدزایی، در اولویت اجرا قرار گرفت و عملیات شمع‌‌‌کوبی آن آغاز شد.

در همین زمینه حسین رفیق‌‌‌دوست، عضو هیات‌مدیره پتروشیمی فن‌‌‌آوران و معاون امور شرکت‌ها و طرح‌‌‌های این شرکت افزود: قرارداد احداث مخازن به‌‌‌صورت EPCC امضا شده است و پس از تجهیز کارگاه و اتمام عملیات تحکیم بستر و عملیات خاکی، وارد مرحله شمع‌‌‌کوبی شد.

وی ادامه داد: با آغاز شمع‌‌‌کوبی، آزمایش‌‌‌های بارگذاری دینامیکی PDA تحکیم بستر فونداسیون مخازن ذخیره متانول نیز آغاز و آزمون پایل کوبش ۱۰ عدد شمع با موفقیت انجام شد.