گروه نفت و پتروشیمی: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی که با حضور شرکت‌های مهمی از ۳۸ کشور جهان برگزار شده نویدبخش حضور پررنگ خارجی‌ها در بخش نفت و گاز ایران است. این نمایشگاه نشان‌دهنده استقبال بیشتر شرکت‌های خارجی بعد از رفع تحریم‌ها است و از دو بعد تامین سرمایه و دانش فنی می‌تواند صنعت نفت کشورمان را توسعه ببخشد. با این حال برخی مشکلات که بعد از تحریم‌ها همچنان نگرانی‌هایی از آنها باقی است باید برطرف شوند.

حسین علیمراد، سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این رابطه با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته بسیاری از بانک‌های معروف اروپایی تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران مطابق شرایط این شرکت با ارسال نامه‌هایی اعلام کرده‌اند، گفت: در این میان شرکت‌های آلمانی و کره‌ای جدیت بیشتری دارند.

به گزارش «شانا» مدیر فروش شرکت انگلیسی انگوس فایر که شرکت وی نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران شرکت کرده، با ابراز رضایت از نحوه سازماندهی این نمایشگاه گفت: مشارکت در این نمایشگاه از نظر شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان زیاد است. مدیر بازاریابی شرکت آلمانی آر اچ آی گفت که بیش از ٣٠ سال است با ایران همکاری تجاری داریم و اکنون همه کشورها مایل به همکاری با ایران هستند؛ تصور نمی‌کردم تعداد شرکت کنندگان بین‌المللی در نمایشگاه نفت ایران در این وسعت باشد.

مدیرعامل شرکت کوموتو گفت که این شرکت کره‌جنوبی تاکنون ٦ بار در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران حضور یافته که هر بار به‌ویژه این بار که تحریم‌ها لغو شده، بهتر از دوره گذشته شده است. وی افزود: این شرکت در بهره‌برداری از فازهای ١٢، ٢١ و ٢٢ پارس جنوبی و با شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز ایران، همکاری دارد. مدیرعامل کوموتو تصریح کرد: کوموتو از تولید محصولات این شرکت در ایران توسط شرکت رادمن و انتقال تجربیاتش به ایران برای پیشرفت بیشتر در آینده، حمایت فنی می‌کند. رئیس واحد فنی و علمی شرکت سوکار اظهار امیدواری کرد که پایان تحریم‌ها تاثیر مثبتی بر روابط دوجانبه ایران و آذربایجان بگذارد. این مدیر آذربایجانی در پایان گفت: نمایشگاه نفت در ایران در مقایسه با نمایشگاه نفت در دیگر کشورها بسیار گسترده و متنوع است و همواره با استقبال زیادی روبه‌رو است و ایران ظرفیتی بالا دارد.