دو نفر از افراد آگاه از توسعه به رویترز گفتند که شرکت JFE Steel  ژاپن در حال مذاکره برای خرید سهامی در تجارت زغال سنگ متالورژیکی Teck Resources کانادا است که این به معنی آن است که این شرکت به لیست خواستگارانی که گلنکور را نیز شامل می‌شود اضافه شده است. این شرکت که جزو فولادسازان بزرگ است و به دلیل تحریم‌های روسیه، توانسته یکی از تولیدکنندگان پیشرو بازار باشد به دنبال تنوع بخشیدن به ذخایر زغال سنگ کک خود هستند.

یک منبع دیگر گفت که مذاکرات قبلا گزارش نشده بین طرف ژاپنی و کانادایی از سپتامبر شروع شده و همچنان ادامه دارد. منابعی که این اطلاعات را لو داده‌‌اند از معرفی خود، خودداری کردند، زیرا مجاز به صحبت علنی نیستند.

اما سخنگوی شرکت JFE Steel مستقر در توکیو در ایمیلی گفت: «ما به بررسی کسب منافع در زغال سنگ کک‌‌سازی ادامه خواهیم داد، اما نمی‌توانیم به سوالات فردی پاسخ دهیم.» شرکت ژاپنی یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان ژاپن است. گروه کانادایی تک گفت که در مورد حدس و گمان اظهارنظر نمی‌‌کند و به بیانیه قبلی خود اشاره کرد که این شرکت در حال تعامل با طرف‌های دیگر در رابطه با تجارت زغال سنگ و اثر آن بر فولادسازی است.

یکی از منابع در این باره گفت: مذاکرات در جریان است اما ممکن است به توافقی منجر نشود. مشخص نبود که JFE به دنبال چه سهامی است یا چه قیمتی را ارائه می‌دهد. تنها تعداد معدودی از تولیدکنندگان زغال سنگ فولادسازی در جهان وجود دارد که بزرگ‌ترین آنها در استرالیا، کانادا و روسیه است.